Baby huilt hysterisch in slaap

<p>mijn kleine meid is nu bijna 4 maanden (17 weken)</p><p>Regelmatig begint ze in haar slaap opeens keihard te huilen. Oogjes soms half open, maar ze kijkt dwars door me heen en troosten helpt niet. Ze is dus echt nog in een soort van slaap. Laatst lag ze in de draagzak te slapen en gebeurde hetzelfde. Zelfs nadat ik haar uit de draagzak had gehaald huilde ze nog. Heel freaky, je merkt dat ze niet echt op ‘deze wereld’ is. Pas na circa 5 minuten (dat klinkt kort maar is echt lang in zo’n situatie) kwam ze ‘eruit’. Keek voor een minuut super verward om zich heen en toen was alles weer goed. </p><p>Nu gebeurt dit bijna wel elke dag en soms ook wel meerdere malen achter elkaar. Niet echt goed voor haar slaap en rust ook.</p><p>Ik vergelijk het met iemand die slaapwandeld, waar je snachts mee kan praten en die persoon het de volgende dag niet meer weet. In een hele andere wereld.  Maar ze is nog zo klein en ze huilt zo verdrietig. </p><p>We hebben we een vervelende start gehad en ze is na de bevalling 2 weken in het ziekenhuis geweest en heeft een operatie gehad en zelf 2x onder narcose. En dat allemaal in de 1e 2 weken van haar leventje. Kan dit er mee te maken hebben? Is ze dit nog aan het verwerken? En wat kan ik er tegen doen, het is zoooo zielig. :( en ook niet goed voor haar slaaprust lijkt me.</p><p> </p>

Niets om je druk over te maken! Dit heeft mijn zoontje rond die periode ook gehad en nu (bijna 9maanden) sommige avonden/nachten ook nog. Lijken wel een soort nachtmerries oid. Heel hartverscheurend, maar ik ben er ook achter dat hij het in zijn slaap doet en vaak na een paar minuten slaapt hij weer verder. Als dat niet zo is, dan haal ik hem uit bedje om te troosten, maar dan schrikt hij wel wakker. Hoort er ook allemaal bij zeggen ze ?

Hier hetzelfde hoor. Al wel een aantal weken.
Hij is nu 5 maanden oud. Soms isie wel wakker soms slaaptie nog  en is ook helemaal hysterisch   en de ene keer krijg  ik hem met  speen  getroost en de ander le keer helemaal  niet.
Ik denk dat dat bij de sprongetjes enz hoort.?

Hier ook eentje van 16 weken die daar last van heeft. 

Schrok er eerst van maar hoor overal dat het erbij hoort en dat ze dan dingen aan het verwerken zijn. 

Dat klinkt zo zielig hè. Ik haal mijn zoontje dan vaak even uit bed en praat tegen hem. Meestal wordt hij dan even wakker, om zo weer rustig verder te slapen. 

Hier hetzelfde met mijn zoontje van 13 weken. Heel apart he? Wij zijn al paar keer hollend naar zijn kamertje gegaan, maar vaak slaapt hij vanzelf weer door. Soms helpt het om zijn speentje te geven. Ze zeggen geloof ik dat jonge baby’s nog niet kunnen dromen, maar ik vind dat moeilijk te geloven.. 

Het lijkt idd iets onschuldigs te zijn. Het zou ook Pavor Nocturnus kunnen zijn. In de volksmond heet dit nachtangst. Bij kleine kinderen komt het in de regel vaker voor dan babys, maar lees toch wel veel blogs met ouders waarvan de baby’s het ook hebben. Hopen dat het snel weggaat en dat die kleine er zelf geen last van heeft. Is zo zielig en ook haast een beetje scary als ze zo dwars door je heen kijkt en je niet herkent. 

Terug
Bovenaan