Baby huilt in slaap - 4 maanden oud

<p>Hi!</p><p>Ik heb een heel lief dochtertje van 4 maanden - een dame vol energie en enthousiasme. Overdag slaapt ze volgens een ritme keurig een paar uur en in de nacht slaapt ze van 19u tot 5. Niets te klagen dus.</p><p>Het enige gekke is.. ze huilt in haar slaap. Dit doet ze overdag en in de nacht. Het is dusdanig erg dat ik geregeld naast haar bed sta en echt moet kijken of ze haar oogjes nog dicht heeft of ze open zijn. Dit doe ik omdat ik - wanneer ik haar er slapend uithaal als ze huilt - haar volledig in paniek in mijn armen heb en zij 10 minuten blijft schreeuwen. Als ik haar laat liggen slaapt ze binnen 10 seconden weer in.</p><p>Ik heb geen idee wat het is - heeft ze pijn? Nachtmerries? Ze slaapt dus enorm goed en overdag is het een enorm vrolijk, sociaal babietje. </p><p>Ik hoop dat iemand van jullie mijn verhaal herkend!</p><p>Alvast bedankt voor jullie reacties!</p><p>Marieke</p>
 
Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en heeft dit sinds een week ook. Veel huilen in zijn slaap en indd de ogen ook gewoon dicht. Meestal stopt dit na 10-20 seconden weer maar wel een aantal keren in de nacht. 
Ik weet ook niet wat het kan zijn.
voor de rest is hij altijd gezellig en vrolijk en een hele gezonde jongen ?
 
Mijn dochter van 6.5 maanden doet dit dus ook regelmatig. Ook zij huilt in haar slaap en na ongeveer 1 minuut is dit over.
Ik heb dit een poosje geleden nagevraagd op het consultatie bureau en dit kan een manier zijn om prikkels etc te verwerken (vooral op drukke dagen).
Ik merk sindsdien ook dat ze vaker huilt in haar slaap als we overdag een drukke dag hebben gehad. Ze huilt dus als ze meer prikkels moet verwerken.
Op rustige dagen met weinig nieuwe dingen huilt ze nauwelijks. Wie weet is dit bij jou ook zo?
 
Terug
Bovenaan