Baby huilt/krijst bij neerleggen in bed

<p>Hoi ouders,</p><p>Mijn zoontje is nu bijna 13 weken. Sinds +- 1 a 2 weken huilt hij zodra we hem neerleggen in bed, hij zet het soms echt even op een krijsen. Dit breekt soms echt even mn hart.</p><p>Als hij begint te huilen proberen we hem te troosten door de hand op de buik te leggen en een vinger in zijn handje en speen in en meestal na ong 1 minuut wordt hij weer rustig. Soms valt hij redelijk snel in slaap, soms moet hij daarna nog even huilen om in slaap te komen.</p><p>We houden vaak een vast ritme aan zodat dit voorspelbaar voor hem is.</p><p>Het 'inslaaphuiltje' hoort er voor hem soms bij, maar ik twijfel erg over het huilen/krijsen bij het neerleggen. Dit heeft hij hiervoor nooit gedaan en doet hij ook niet als we hem in de box oid leggen.</p><p>Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of hoe we dit kunnen verhelpen? </p>

Hoi,
Heeft hij verder geen koorts? Dit is ook alleen bij savonds naar bed of ook overdag?
Bij een oorontsteking is het ook huilen bij neerleggen maar of ze dat al zo ‘jong’ ook krijgen weet ik niet zeker hoor. 
Liefs

Hij heeft geen koorts en is ook gewoon vrolijk als hij wakker is.
Heb geen idee of hij oorontsteking kan hebben, hij zit ook niet echt aan zn oortjes behalve als hij moe is.
Hij doet het ook echt alleen bij het in bed leggen en niet in de box of als ik hem op het verschoonkleed leg.

Bedankt voor jullie reacties, zat net in de app van 'oei ik groei' te kijken en als ik de signalen zie voor het derde sprongetje komen er inderdaad een aantal overeen: vaker huilen, eenkenningheid, meer lichaamscontact en op de handjes zuigen.
Ben wat gerustgestelder, hopen dat het snel over gaat. dank jullie wel!

Onze meid (8,5 maand) heeft meestal weinig moeite met inslapen. Soms inderdaad een inslaaphuiktje als ze echt (te) moe is. Maar tijdens sprongetjes zet ze het inderdaad op een krijsen. Echt hysterisch soms. Dan laat ik haar niet liggen. Het lukt haar dan moeilijker om in te slapen. Soms weer even rondlopen, lopen en in slaap wiegen, extra flesje (naast de bv) en even ‘resetten’ door haar weer te spelen/vrolijk te krijgen en dan opnieuw proberen. Bij ons is het na een paar dagen meestal weer over. Succes. 

Terug
Bovenaan