Baby huilt overdag heel veel

Hallo, mijn baby van 7,5 week oud huilt nu sinds een week heel veel overdag. Ze krijgt haar fles en begint soms na een kwartier, soms na een uur, ontroostbaar te huilen. Na lang troosten en wiegen valt ze uiteindelijk in slaap in de draagzak of op schoot. We geven haar al forte voeding, 6x 120 cc. Bij krampjes lopen ze rood aan, ballen ze hun vuisten en schoppen ze meestal toch? Dit doet ze ook niet echt. Wel laat ze veel scheetjes, heeft regelmatig de hik en geeft vaak mondjes terug. Voorheen huilde ze bijna nooit, alleen als ze honger had. Dan speelde ze heerlijk en lachte ze veel, dat is nu zo minder! Snachts gaat het gelukkig wel goed. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik vind het zo zielig en ben een beetje wanhopig!
 
Zo op een forum is het natuurlijk lastig om te zeggen wat het zou kunnen zijn, want we zien je dochter niet. Maar grote kans dat er helemaal niets is. Ze is gewoon nog een jonge baby!
Ik heb 2 kinderen, waarvan de jongste nu ruim 3 maanden is. Bij beide kinderen waren de 1e 3 maanden zonder al te veel structuur, gedrag dat per dag verschilde en van meerdere voedingen per nacht tot doorslapen. Allemaal geen pijl op te trekken. Bij de oudste kon ik me er vaak druk om maken, als ze bijv bijna niet sliep of ineens een paar dagen veel huilde. Bij de jongste kon ik het meer loslaten en denken 'hij is nog klein, komt wel goed'. En ja hoor, sinds 2 weken hebben we ineens een ritme, is het huilen gestopt (behalve bij honger en moe..) en lijken die eerste pittige maanden verleden tijd. Onze zoon heeft ook rond die 2 maanden dagen gehad dat hij veel huilde. Dat is visite af heb gezegd ivm een krijsende baby. Tis super rot, maar het hoort erbij.. Krampen, ze gaan meer wakker worden, meer indrukken te verwerken, regeldagen.. Het komt goed, echt! 
 
Kan het zijn dat ze dan toch nog honger heeft? Hier valt onze zoon (7 weken) soms in slaap na de voeding maar heeft dan een half uur of uur later toch nog honger, krijgt dan een klein beetje extra (vaak 30ml) en slaapt dan vaak weer verder. Poept ze wel goed? Deze periode is het hoogtepunt van de krampjes, maar ook regeldagen, sprongetjes komen veel voor. Ze ontwikkelen zo snel en hebben zoveel indrukken te verwerken in deze eerste periode
 
Krampjes komen veel voor tussen de 8 en 12 weken, maar kan ook verborgen reflux zijn of koemelkallergie (onze dochter had allebei).
Bezoekje aan de osteopaat zou kunnen helpen.
Kan ook nog sprongetje zijn en dan gaat het vanzelf weer over.
 
Mijn dochter had dit ook. Vanaf dat ze ongeveer 5 weekjes oud was begon ze heel veel te huilen overdag. Naar een osteopaat geweest en had de zelfde dag al gelijk een hele andere baby. Ze huilde bijna niet meer en was een stuk vrolijker. Bij ons heeft het echt heel veel geholpen.
 
Ik herken wat je schrijft. Onze jongste had hetzelfde. Het begon altijd na een voeding maar kon uren aanhouden, waardoor hij nagenoeg de hele dag huilde. Hij viel dan uiteindelijk (uitgeput en rechtop) in slaap maar bleef onrustig. Het was vreselijk om aan te zien. Hij bleek last van brandend maagzuur te hebben. We hebben Omeprazol voorgeschreven gekregen en hij veranderde in een ander kind. Laat je niet wijsmaken dat er niets met je kind aan de hand is als jij dat gevoel wél hebt. Uit wanhoop ben ik destijds ook naar een osteopaat geweest. Het kostte mij veel geld en hielp uiteraard niets omdat het een medische oorzaak had. Ga langs een huis- of kinderarts en laat je niet afschepen. Vertrouw op je instinct. Succes.
 
Terug
Bovenaan