Baby huilt tijdens drinken uit de fles

<p>Hallo mama’s</p><p>Bij deze ben ik benieuwd of sommige mama’s te maken hebben of hadden met het volgende probleem:</p><p>Mijn zoontje Aiden is bijna 11 weken en heeft nu ongeveer 3 dagen moeite met het drinken uit zijn flesje. Hij geeft wel aan dat hij honger heeft en hapt wel gretig toe maar zodra hij een paar slokken neemt begint hij te huilen. <br /><br /></p><p>Ik check altijd de temperatuur en de speen heb ik wat groter gemaakt met een naald omdat het drinken voorheen iets te langzaam ging. Dus ik denk niet dat het aan de speen ligt. </p><p> Over het algemeen heb ik een hongerige baby. Nutrilon forte, johannisbroodpitmeel geprobeerd maar niks heeft geholpen. Hij krijgt nu gewoon weer Nutrilon standaard. Nu vind ik het raar dat hij na een paar slokken begint te huilen tijdens het drinken. Ik voel me behoorlijk machteloos en vind het zo rot voor hem omdat hij gewoon honger heeft. Heb allerlei soorten posities geprobeerd omdat hij zich behoorlijk naar voren drukt (alsof hij moet poepen) geen idee wat het is. Het consultatiebureau gaf me een vrij nutteloze advies...die adviseerde om een fase 2 speen te gebruiken maar dat heb ik al eerder geprobeerd. Aiden had dan binnen 10 min een flesje om van 120cc en gaf daarna alles over.</p><p>Ik heb nu geen idee wat ik moet doen en wat het zou kunnen zijn dus ben ik benieuwd of andere moeders misschien dit zelfde probleem hadden en tips hebben!</p><p> </p>
 
Wat frustrerend voor je! Mijn eerste idee zou ook zijn om een andere speen te proberen. Sommige spenen doen het niet goed op jbpm waardoor je kleintje gewoon niet genoeg naar binnen krijgt dus gaat huilen. Pure frustratie. 
Onze dochter had reflux en we gaven voor de voeding Infacol. Wellicht zou je dat kunnen proberen in combinatie met jbpm en een ander speentje.  Succes!
 
Ik heb inderdaad een tijdje de fase 2 speen van Difrax gebruikt en jbpm maar hij kreeg er enorme krampen van helaas en ook spuugde hij er enorm van omdat hij het flesje binnen 10 min op had! Normaal gesproken heeft hij weinig last van krampen/veel spugen moet ik eerlijk zeggen. Ook dankzij Infacol. Nu gebruik ik gewoon de standaard Nutrilon. 
 
[quote quote=10421475]En als je het flesje iets eerder aanbied, nog voor de “ergste” honger? Zodat hij niet al bozig/overstuur begint aan zn flesje?[/quote]
Ja ik ben meestal wel snel met het maken van zn flesje! Ik merk al snel aan de signalen dat hij honger heeft dus dan ren ik al meteen naar de keuken om een flesje te maken haha
 
[quote quote=10421515]Wellicht ook even het tongriempje laten checken?[/quote]
Dat zou wellicht ook het probleem kunnen zijn ja...ik ga sowieso een afspraak maken bij de huisarts. Vind het zo raar dat hij dit nu ineens heeft, normaal gesproken drinkt hij wel goed uit zn flesje. Soms wel gulzig maar niet zo als nu ?
 
Terug
Bovenaan