Baby huilt veel zorgt waarschijnlijk zelf voor reflux... iemand bekend ermee?

Hallo,
Fabian is geboren op 19-08-2005 en vanaf het begin hebben we het idee dat er iets niet in orde is met hem. Volgens de huisarts heeft hij reflux hiervoor hebben we gaviscon gehad en nu ook zantac. Het heeft alles bij elkaar 1 goede dag opgeleverd. Vanmorgen zijn we bij de kinderarts geweest en die zei dat we hem maar in zijn bedje moesten leggen en laten roepen omdat Fabian waarschijnlijk zelf zijn reflux oproept omdat hij een druk baasje is. Ik ga iedere 20 minuten even kijken maar ik vind het verschrikkelijk om te horen hoe hij roept.
Heeft iemand nog tips om te zorgen dat het wat beter gaat... en dat hij dus wat minder huilt en watm eer kan spelen... 's nachts gaat het gelukkig wel redelijk al komt hij nog steeds 1x... dat is nog vol te houden omdat ik pas in januari weer ga werken.

Groetjes Eva
 
Hoi Eva,

Zelf heb ik geen ervaring met de situatie waar jij in zit met je zoontje Fabian, maar misschien toch wat tips. Ik hoor nog wel eens wat van de moeders op mij heen.
Zo zijn er een aantal drukke kindjes die worden ingebakerd bij het slapen gaan. Misschien is dat voor Fabian een oplossing?

Verder moet je gewoon ook op je gevoel afgaan als je kindje je roept/ huilt.
Persoonlijk zou ik denken dat baby's steeds drukker en driftiger worden als je ze laat huilen. Vooral als het huilen aan blijft houden, ze zijn dan soms overstuur. Als mijn dochtertje in bed ligt en huilt, laat ik haar altijd even gaan. Als ik merk dat het huilen niet door vermoeidheid wordt veroorzaakt, haal ik haar uit bed en troost ik haar. En rondlopen met baby's die huilen; vinden ze heerlijk.
Een draagzak op buikdrager is dan ook heel handig.

Natuurlijk doet iedere moeder het anders. Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt ondanks wat artsen/ anderen soms zeggen.
Verder zoeken op internet (bijvoorbeeld via google) wil ook nog wel eens handige tips opleveren.

Succes en veel sterkte.

Susan




 
Hoi Eva,

Ik ben wel bekend met reflux.
Je moet van je eigen gevoel afgaan en je niet laten afschepen want je hebt als moeder zijnde heel snel in de gaten dat er wat met je kindje is en of ie pijn heeft dat hoor je heel duidelijk aan het huilen.
Huilt jou kindje gewoon of krijst ie echt? Als hij echt krijst dan is er echt wel wat aan de hand en moet je ook gewoon op je strepen gaan staan.
Toen mijn dochtertje anderhalve week was begon ze steeds meer met spugen en heel langzaam aan ook steeds meer met huilen en dan niet gewoon maar echt krijsen en ze begon steeds minder te drinken (mocht al blij zijn als ze 20cc binnen kreeg)
Ik kreeg steeds te horen van het cb. dat ze krampjes had en dat heel normaal was op die leeftijd.( ja sorry hoor dat wist ik ook wel ik heb nl al een zoon van 7 jaar) Dus dit is niet mijn eerste kindje.
Moest van het cb eerst over naar nutrilon omneo, maar dat hielp niks het werd alleen maar erger toen moet ik maar pepti gebruiken want dan had ze koemelk allergie( dit allemaal telefonisch ze hadden haar toen nog nooit gezien) nou toen was het helemaal mis.
Ben de volgende ochtend meteen naar de huisarts gegaan en die heeft mij toen doorverwezen naar de kinderarts. Die zei dat ik een spuug baby had en dat ze zich gewoon te druk maakte en daardoor veel ging spugen en ook darmkrampjes had en dat was normaal dit zou tot dat ze 3 maanden was over zijn ( Ze was toen 3 weken)
Toen Kelsey 6 weken was was het helemaal mis ze krijste de hele dag en uiteindelijk de hele nacht door we kregen haar niet meer stil alleen maar als ze bij mijn man op de buik lag dit kan wel voor even maar niet bijna 20 uur lang. Ik heb toen de kinderarts gebeld en gezegd je kunt me meer vertellen dat ze krampen heeft maar sorry ik geloof niet dat dit 24 uur per dag is mijn kindje heeft pijn en ik wil NU weten wat er met haar aan de hand is ik trek dit niet langer meer.
Ze hebben haar toen meteen opgenomen in het ziekenhuis en daar zijn ze er achter gekomen dat ze geen gewone spuug baby was maar dat haar reflux niet goed was en dat haar slokdarm helemaal geirriteerd was en dat het drinken en slikken haar dus zeer deed en krampen dat had ze helemaal niet.
Ze heeft uit eindelijk 1 week in het ziekenhuis gelegen en heb een heel ander kind terug gekregen. Ze sliep weer normaal en zelfs de nacht door.
Nu moet ze 2 maal daags Zantac en 4 maal daag Motilium.
En dit gaat heel goed. Zo goed dat ze nu alweer de medicijnen aan het afbouwen zijn.
Mijn dochtertje is nu 3 en een halve maand. Zij is van 27 juli 2005.
Dus ga op je eigen gevoel af want als je kindje zoveel huilt is er echt wel iets met hem aan de hand en ik geloof niet dat een kindje dit zelf kan doen.
Nou veel succes en ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

Groetjes Anja
 
Hallo Eva,

Ook ons dochtertje huilt veel en valt na een flesje niet tevreden in slaap. Mijn moeder kwam met het idee om eens naar een osteopaat (Manueel Therapeut) te gaan. Zij heeft namelijk klem gezeten tijdens de geboorte (ook voor mij een bijzonder prettig gevoel, not!) en de kans is groot dat er bijvoorbeeld  een werveltje scheef zou zitten. Vorige week ben ik voor de eerste keer met haar geweest en morgen gaat ze weer. Nu blijkt dat haar hele schedeltje scheef staat (was ons niet opgevallen  maar zo'n arts kijkt er met andere ogen naar). Ook bij mij zeiden ze op het cb dat alles goed was. Dat huilen, ach... ieder kindje huilt wel eens. Wel eens ja. Deze osteopaat kan haar waarschijnlijk met een paar consulten helpen. Wij hopen het van harte want te weten dat je kindje pijn heeft, is vreselijk! Ze zal het even moeten ondergaan maar hopelijk is ze daarna een tevreden baby zonder pijntjes!

Sterkte ermee!
 
quote: Eva1975 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-11-2005 14:48:05'));

Hallo,
Fabian is geboren op 19-08-2005 en vanaf het begin hebben we het idee dat er iets niet in orde is met hem. Volgens de huisarts heeft hij reflux hiervoor hebben we gaviscon gehad en nu ook zantac. Het heeft alles bij elkaar 1 goede dag opgeleverd. Vanmorgen zijn we bij de kinderarts geweest en die zei dat we hem maar in zijn bedje moesten leggen en laten roepen omdat Fabian waarschijnlijk zelf zijn reflux oproept omdat hij een druk baasje is. Ik ga iedere 20 minuten even kijken maar ik vind het verschrikkelijk om te horen hoe hij roept.
Heeft iemand nog tips om te zorgen dat het wat beter gaat... en dat hij dus wat minder huilt en watm eer kan spelen... 's nachts gaat het gelukkig wel redelijk al komt hij nog steeds 1x... dat is nog vol te houden omdat ik pas in januari weer ga werken.

Groetjes Eva Hoi Eva,
Danique spuugde de eerste maanden veel, geen reflux volgens het buro. Ik ben daarvoor Nutriton door de melk gaan gebruiken, toen ging het beter, maar Danique haalde de melk gewoon zelf omhoog, door zich druk te maken....
Wij zijn gaan inbakeren, ze sliep steeds maar 40 min, en mepte zichzelf wakker en dan weer spugen doordat ze zich zo druk maakte.
Toen sliep ze weer 3 uur en kregen we er een veel rustiger meisje voor terug. Vrolijker ook, met 5 maanden heeft ze in het ziekenhuis gelegen, wegens darminfectie en daarna heeft ze nooit meer extreem gespuugd, alleen nog mondjes.
Maaike mama van Danique 9 maand

 
20 minuten laten huilen????? Bij zo'n kleintje... ik zou het niet doen (maar goed ik neig ook meer naar atachment parating). Ik denk dat zo'n kleintje  juist moet weten dat je in de buurt bent.    

Henk huilde ook veel na de geboorte en was heel druk. Daarbij poepte hij maar 1x in de twee weken> Ik heb ook allerlei adviezen gehad van darmkrampen (venkelthee etc), borstvoeding kindjes mogen 1x in de twee weken poepen, hij is gewoon verwend. De verkoudheid die hij continue had 'is normaal voor chreche kindjes' terwijl hij niet op de chreche zat.

Bij 4 maanden heb ik koemelkallergie geopperd maar dat konhet volgens het cb echt niet zijn. Bij 8 maanden belanden we bij de KNO arts vanwege veel oorontstekingen. Die opperde koemelk allergie, dus zijn we op dieet gegaan en sindsdien gaat het echt heel goed.

De moraal van dit verhaal
Volg je gevoel! want tips kunnen nog zo goed bedoeld zijn maar alleen jij weet wat je kind nodigheeft!
 
Terug
Bovenaan