baby huilt veel

m'n zoon is 5 weken oud en huilt de laatste tijd nogal veel maar niet heel de dag. overdag ben ik met hem alleen thuis en slaapt hij goed maar zodra m'n man thuis is blijft hij heel de avond wakker tot z'n laatste voeding en slaapt dan lekker door, hij is ook erg onrustig dan met zijn armen en benen. troosten helpt niet en ik weet niet wat ik moet doen.
kan het zijn dat ie een sprongetje maakt? ik weet eigenlijks niet wanneer dat precies is.

groetjes Monica
 
Hoi Monica,

Ik heb even voor je gekeken in het boek oei ik groei. Daar staat precies een overzicht van de sprongetjes. Met 5 weken is het een donderwolk. Dit betekend dat je baby erg hangerig en humeurig kan zijn. Met 6 weken is hij volgens de sprongenkalender weer het zonnetje in huis. Nog even doorzetten als het hier aan ligt dus!

Onze zoon slaapt al sinds hij heel klein is in een puckababy. Dat is een variant op de bakerzak. Kijk maar eens op www.puckababy.nl Misschien ook wat voor jullie!

Succes ermee.

Groetjes Liff
 
Hoi,
Klinkt erg herkenbaar, wij zijn 1 week later gestart met inbakeren. Onze zoon kon ook niet stilliggen en sloeg zich steeds wakker. Nu is t een lief lachend mannetje dat heerlijk slaapt!
Ook fijn, 3 dagen na t starten met inbakeren sliep ie de nacht door!
Kijk anders eens op onrustigebaby.nl ook herkenbaar...
Succes! O ja, hier kwam t cb een dag na t aankaarten van inbakeren gelijk langs aan huis voor uitleg/begeleiding
Groetjes siem
 
Ik kan me herinneren van onze dochter dat zij rond etenstijd ook altijd humeurig was. Volgens mij ligt het gewoon aan de tijd van de dag, misschien toch al dingenvan de dag aan het verwerken.
Wij hebben op een gegeven moment ook een bakerzak gebruikt omdat ze steeds wakker "schrok" als ze bijna sliep. Wij hadden een swaddle me. Lekker elastisch en makkelijk aan te doen.

Veel succes !
 
Terug
Bovenaan