Baby huilt wel bij mij, niet bij mijn vriend

<p>Onze baby is nu 3 maanden oud, al enige weken huilt onze baby wel bij mij, veel hard en intens, alsof ik hem echt heel erg pijn doe. Zodra ik hem aan mijn vriend geef, die hem exact hetzelfde vast houd, stopt baby onmiddellijk met huilen. Als mijn vriend hem dan weer terug aan mij geeft, begint baby weer direct met huilen. We hebben gekeken naar verschillen in vasthouden, maar die zijn er niet, we doen exact hetzelfde. Waarom huilt baby bij mij zo intens? En wat kan ik doen zodat hij ook bij mij rustig is/wordt/blijft? </p>
 
Draag je een parfum eventueel? Of zit jij bij een felle lamp, of juist waar het donkerder is? Kunnen echt de gekste dingen zijn hoor. Een baby van 3 mnd is nog niet op die manier eenkennig en al zeker niet bij zijn mama, dus maak je niet te druk ??
 
Vervelend is dat he..  
Mijn oudste dochter huilde bij mij ook veel en zodra mijn man haar pakte, was ze stil... geen idee waarom. Ze is nu 2 jaar en dol op ons allebei dus het is goed gekomen hoor! Er zijn zelfs periodes geweest dat ze NIKS van papa moest weten, ald hij haar maar aankeek zette ze het al op een gillen.. dus het kan nog alle kanten op hoor!!! Maak je er niet teveel zorgen om?
Nu hebben we weer een dochter van bijna 11 weken oud. Zij accepteert mij beter, maar alsnog krijgt mijn man haar vaak eerder stil dan ik... hij is gewoon beter met baby's denk ik!?
 
Ja ik denk ook dat baby zich veiliger voelt bij zijn vader dan bij mij. Het geeft neits dat hij niets van mij wilt weten, maar hij kan niet altijd bij zijn vader zijn, die wil ook weleens slapen/koffiedrinken/iets. Dus vandaar dat ik toch fijn zou vinden als hij bij mij ook minder, of helemaal niet meer, huilt :) Hebben jullie bepaalde gedachtes die hebben geholpen om baby rustiger te krijgen? Iets gedaan wat de stress bij jezelf verminderde? 
 
Het kan inderdaad ook stress bij jou zijn dat je kindje voelt. Ik heb wel eens stukjes gelezen over mindfull omgaan moet een huilende baby. Kort samengevat komt het neer op: niet proberen je baby stil te krijgen maar er zijn voor je kindje en troost bieden. 
Dat is best pittig en lukt zeker niet altijd bij jezelf ook, maar ik ervaarde zelf altijd meer rust als ik dacht tijdens het troosten: als je iets dwars zit, gooi het maar uit en ik ben er voor je / je mag huilen. Ipv: word nou stil, hou op met huilen alsjeblieft.
 
Terug
Bovenaan