Baby in aanraking gekomen met koortslip

<p>Hallo dames, </p><p>Ik moet even van me afschrijven en ben een beetje angstig.</p><p>Onze kleine man van 5 maanden was bij opa en oma toen ik even het dorp in ging voor wat boodschappen. Toen ik terug kwam was mijn nichtje er ook en jullie raden het al met een koortslip. Deze was open want ze had hem ter plekke open gekrabd. Daarna is ze ook met de kleine man in aanraking geweest. </p><p>Ik was helemaal panisch en uitgelegd dat het gevaarlijk is voor de kleine. Volgens mij namen ze me achteraf nog niet echt serieus. Want kreeg te horen dat het vorige week open was en nu niet. Maar als je de korst eraf krabt lijkt mij dat het weer open en gevaarlijk is ?? </p><p>Ik ben altijd zo voorzichtig geweest met mensen die een koortslip hadden en langs wouden komen en dan gebeurd er dit. :( </p>

Ik snap je helemaal hoor, maar denk niet dat je heel bang hoeft te zijn. Ik heb zelf regelmatig koortslippen en ook net toen de kleine was geboren. Er is mij toen verteld dat met name de eerste dagen (als er een blaas op zit) het besmettelijk is. Dan zit het virus erin. De dagen erna als de korsten gaan komen is dit niet meer. Al moet je dan nog wel steeds voorzichtig zijn natuurlijk. Bij twijfel kun je altijd even de huisarts belleb om je gerust te laten stellen

Bel anders even de huisarts om de situatie uit te leggen en te vragen op welke signalen je moet letten en wanneer je contact met ze moet opnemen.
Gelukkig is ie al wat ouder

Weet iemand toevallig ook of het zo als je een koorts lip hebt waar nu een korst opzit en je die eraf pulkt dat je de boel weer besmet of dat het dan als nog ingedroogd is ?

Een koortslip is voor babys jonger dan 4 maanden gevaarlijk. Dus ik denk dat je je eigen niet zoveel zorgen hoeft te maken. 
Goed op je kleintje letten als je ziet dat ze niet  lekker word or iets aan de bel trekken
En voel  je je eigen er niet fijn bij kun je altijd de huisarts bellen voor dit soort dingen

Terug
Bovenaan