Baby in bad voor het slapengaan lastig te plannen?

<p>Hoi,</p><p>Ik wil mijn kindje (3 wkn) graag in bad doen voor haar voeding/bedritueel wat zo'n beetje rond 18.00 valt elke keer. Precies  tijdens het koken dus... Voor het voeden en bedritueel is er dan wel tijd, maar het badje lukt dan niet omdat we dan vaak net eten aan het maken zijn. Lastig te plannen dus, ook omdat je nooit precies weet wanneer ze komt. Is het erg om het badje na het bedritueel te doen, bijv. als ze om 8 u. wellicht alweer zou willen eten? Of verbreek je daarmee de routine?</p><p>Hoe doen jullie dit?</p>

Met drie weken is slaaptraining nog niet aan de orde, dus ik zou het bedritueel lekker naar 20 uur verplaatsen. Dat doen wij hier ook met ons kindje van 6 weken. Bevalt goed! Maar 2 a 3 keer per week overigens hoor, de andere dagen was ik haar gewoon met een washandje. Groetjes

[quote quote=10541290]Met drie weken is slaaptraining nog niet aan de orde, dus ik zou het bedritueel lekker naar 20 uur verplaatsen. Dat doen wij hier ook met ons kindje van 6 weken. Bevalt goed! Maar 2 a 3 keer per week overigens hoor, de andere dagen was ik haar gewoon met een washandje. Groetjes[/quote] We zijn niet echt aan het trainen hoor, maar ik ben dus net een weekje begonnen met de tijd na de voeding tussen 6 en 8 bedtijd maken. Nu valt het elke keer net vroeg uit... dus 8 uur red ze niet. Daarna komt ze vaak pas weer rond 10 a 11 uur, da's dan weer net te laat...

Ik deed badderen nooit als bedritueel. M'n kids gaan niet elke dag in bad. En op zo'n jonge leeftijd kun je het ook sochtends of smiddags doen wanneer het wel uit komt. Of misschien wat eerder of later gaan koken/eten? Uiteindelijk veranderd het ritme en komt het vanzelf wel beter uit om het savonds te doen.

Bedoelde ik niet oordelend hoor! Van die slaaptraining! Hier ook steeds zoekende naar wat werkt voor ons en gisterenavond pakte ze toevallig wel een uurtje extra slaap na het badje om 20 uur dus heb soms het idee dat ze daar best lekker op gaat. Succes!

Badje hoeft nog lang niet als slaap ritueel op deze leeftijd. Je hebt de hele dag de tijd, dan doe je ze juist toch in de ochtend ofzo in bad?
Nu ga je alles in de avond proppen terwijl je dan zelf het meest druk bent.
En echt, die ritmes veranderen elke week. Ni geef je een flesje rond 18.00, volgende week kan dat weer heel anders zijn. Pin je daar niet teveel op vast want de eerste maanden veranderd dat echt wekelijks!

Ik vond het juist fijn om het badje ergens in de ochtend te doen, nadat ze wakker waren en flesje op hadden. Dan in bad en daarna sliepen ze weer als roosjes. Maar met 3 weken is een badje 2x per week echt wel voldoende hoor, dat moet je echt niet elke dag doen. Zo slecht voor het huidje van zo'n ukkie!

Pas met een maand of 6 ging ik het badje echt in de avond doen, en dan nog zeker niet elke dag hoor. Pas toen ze echt gingen kruipen en vooral in de zomer buiten vies werden (met 10 maanden ongeveer) is er een periode geweest dat ze dagelijks in bad gingen. Nu zijn ze hier 4 en 2 en gaan om de dag in bad.

Ik deed hem als het ons uitkwam in bad of ging die mee onder de douche, stond los van bedritueel. Vaak aten we pas na 19.30u omdat we dan pas even handen vrij hadden. Zijn ritme ging voor, daartussen in kwam ons eten wel een keer. Vonden t zelf, zeker zo klein, ook wel fijn om te eten samen terwijl de kleine verzorgd en slapend in z'n bedje lag. Even een écht rust momentje voor ons. 

Terug
Bovenaan