Baby in de nacht wakker blijven

<p>Mijn dochtertje is bijna 3 weken oud en bijna elke dag  in de nacht is zij wakker ? Tips aub dat zij gaat gelijk naar de voeding weer door slapen </p>

Bij 3 weken hebben ze nog geen dagnachtritme. Begint te komen rond 6 weken. Wel kun je in de nacht stil en donker voeden. En overdag veel praten en licht maken.
Baby zal toch zelf beslissen wanneer hij slaapt of niet.

Daar zijn geen tips voor. Kan nog wel een poosje duren voor ze echt na de voeding door gaat slapen. En zelfs dan... alles is tijdelijk bij baby's, dat zul je nog wel merken. Denk je dat het eindelijk goed gaat s nachts, komen er weer weken dat ze ineens gaan spoken en is je nachtrust weer ver te zoeken.
Dit hoort er allemaal gewoon bij.. verwacht niet teveel van je kleintje, en welkom in de wereld van mama's! :) 

Ze is nog zo klein... gewoon in meegaan, ze gaat vanzelf dag/nacht onderscheiden :) 
bij ons hielp het in slaap vallen door ons zoontje op de borst te leggen en dan doezelde hij wel weer weg! 

Heel normaal. Een baby weet nog niet wat dag of nacht is. Daarnaast kan een pasgeborene niet zo heel lang zonder voeding. Verwacht de eerste twee jaar sowieso dat het elke nacht raak is, kan het alleen maar meevallen.

De enige echte tip die ik je kan geven en zelf slapen wanneer zij slaapt. Verder kun je natuurlijk wel een beetje proberen te sturen. Zo maakte ik onze zoon overdag wel wakker voor een voeding en 's nachts niet. En 's nachts zo donker mogelijk verschonen en voeden. 
Is geen garantie dat ze dan 's nachts wel slaapt. Het dag en nachtritme komt rond 6 weken een beetje. Wij merkten toen dat onze zoon 's nachts echt langere rukken ging maken (5 tot 6 uur achter elkaar). 

Terug
Bovenaan