Baby in eigen bedje leren slapen

<p>Hi</p><p style="text-align: left;">Mijn baby is 3maanden en heeft overdag moeite met in slaap komen. Hij slaapt eigenlijk alleen maar op schoot of draagzak. Ik wil dit nu gaan doorbreken omdat ik merk dat hij niet lekker ligt en dan uit zijn slaap gehaald wordt daardoor. Waardoor hij dus nooit echt uitgerust is en veel huilt.</p><p style="text-align: left;">zodra ik hem weg leg slapend wordt hij gelijk wakker. En als ik hem wakker of half slapend in zijn bedje leg is het huilen wat doorzet in krijsen als ik hem niet oppak. </p><p>Ik vind dit erg moeilijk. Hoe deden/doen jullie dat ? Troosten als ik erbij zit, liedjes zingen, ontspannende muziek aan etc werkt niet.</p><p>Ook het boek baby in droom ritme werkt niet goed omdat hij gewoon niet wil slapen..</p><p>Ik vind het inmiddels echt heel erg zwaar worden om de heledag met mijn baby op schoot of in een draagzak rond te lopen. </p>

Wat vervelend! Is ook lastig en je wil ook niet dat hij steeds helemaal overstuur is natuurlijk.
Heb je al geprobeerd om in te bakeren? Misschien geeft hem dat een vertrouwd en veilig gevoel en gaat het daardoor beter. Bij ons hielp speentje en inbakeren uiteindelijk goed.

Hoi,
Waar slaapt hij in overdag? Ligt hij wel lekker warm?
Stel dat hij in een slaapzakje ligt dan kun je deze eerst aan doen, nog even knuffelen en dan slaap lekker zeggen en weglopen.
Onze dochter had dit op die leeftijd ook, was een luxe ding die altijd voorverwarmde dingen wilde haha.

Slaapt hij misschien wel als je hem op zijn buik legt?
Mocht je een babyfoon met camera hebben dan kun je hem daarop 'in de gaten houden'.

Leg je hem wel op tijd weg? Ik herken het namelijk bij mijn dochter. Als ik haar te lang wakker laat zijn dan wil ze heel moeilijk slapen.
Ik doe haar nu elke dag na 90 minuten ongeveer naar boven in de slaapzak en hup na bed.  Eigenlijk zodra ze begint te gapen, ogen wrijven, etc. Eerst was het ook nog wel huilen, maar nu is ze minder vermoeid en slaapt ze heerlijk.

Wat bij mij geholpen heeft is bij ons in bed leggen en er rustig naast gaan liggen. Geen oogcontact maken, speentje evt terug stoppen en af en toe over het bolletje aaien.. Eerst duurde het alsnog een uur soms voor ie in slaap viel en ik ff weg kon, nu valt ie binnen 5 minuten in slaap, ook in zijn eigen bedje %) 

hoi,
mijn zoontje (3 mnd, 6,5 kilo!) wilde ook alleen in de draagdoek. Ik was 's avonds fysiek en mentaal gesloopt! 

Ik heb via "stevig ouderschap" geleerd wat dingen af te vinken in mijn hoofd:

- heeft hij honger? 
- heeft hij pijn?
- is hij verschoond?
- is hij ziek?
- is hij moe?

als het enige antwoord is "hij is moe", dan is hij op zich in zn bed op de goede plek!
Je kunt dan gerust pas na 10 minuten terug gaan. Troosten (bij mij werkt er naast liggen, pinkje in zn mond, en idd geen oogcontact maken). Hij is dan moe van 't huilen en valt makkelijker in slaap. Als hij blijft huilen is er wat aan de hand. 9 vd 10 keer moet hij toch nog een boer laten!

Andere tip: kijkt hij met open ogen om zich heen dan is hij gewoon toch niet moe. Ligt hij met zn koppie te draaien en met zn ogen half dicht of dicht dan is hij in slaap aan het vallen. Als hij gewoon niet moe is dan kan je troosten tot je een ons weegt :)

Ik vond het grote voordeel van naast 'm gaan liggen en het pinkje er in dat ik dus zelf ook kon uitrusten vs met de draagzak rondlopen door de buurt... En ik moet eerlijk bekennen dat ik die 10 minuten laten huilen vaak skip. Waarom laten huilen als t er toch op uit draait dat je er naast gaat zitten / liggen met die pink er in?!

Terug
Bovenaan