Baby in kinderstoel

<p>Hoi allemaal,</p><p>We willen onze dochter (7 maanden) binnenkort voor het eerst brood gaan geven en ook deels volgens de Rapley methode gaan voeden (ze krijgt nu alleen gepureerd). Nu moet ze natuurlijk goed rechtop zitten hiervoor maar dat kan ze nog niet. Ze zit nu in de kinderstoel (Kidsmill Up) in het newborn zitje, waar ze dus meer in ligt dan zit. In dat zitje durf ik haar geen stukjes te geven. Hoe doen jullie dat? <br />Ik denk eraan om de kinderstoel toch om te bouwen en dan goed op te vullen zodat ze rechtop blijft zitten, maar wil natuurlijk haar ruggetje niet onnodig belasten.</p><p>Groetjes, </p><p>Anouk</p><p> </p>
 
Mijn schoonzusje deed de rapley methode met haar baby en die kon ook nog niet helemaal goed zitten. Zij hield hem zelf op schoot aan tafel en gaf dan de stukjes in zijn mond of hij pakte het zelf. En je kan hem vast snel genoeg ook wel zelf laten zitten, kan ineens heel snel gaan dat ze het leren:)
 
Wij deden bij onze dochter ook Rapley. In het begin op schoot. Dan heb je alleen zelf geen goed geen zicht op je kleine, dus er moet wel iemand anders bij zijn die dan goed oplet.Uiteindelijk in de kinderstoel ook nog met een kussen achter de rug voor voldoende steun.
Rechtop zitten en een voetenplankje hebben is heel belangrijk.
Ze raden het wel af om gepureerd te combineren met Rapley dacht ik.
Vooral heel veel plezier met het eet avontuur!
 
Wij hebben ook rapley/baby led weaning gedaan. Ze zat vanaf 6,5 maand in een kinderstoel. Maar ze kon nog niet zelfstandig tot zit komen of zonder ondersteuning blijven zitten. Vandaar dat we nog geen triptrapachtige oplossing hadden. Wij hadden een childhome evolu stoel. We zijn gewoon in de winkel gaan passen waar ze in bleef zitten. De eerste 2/3 maanden met tuigje om. Na een jaar in die stoel begon ze eruit te draaien en klimmen en hebben we wel een hauck (triptrap achtig) gekocht. Onze tweede gaat tzt ook weer eerst een jaar in de babystoel zoals we m noemen. 
Stukjes eten in liggende houding zou hier nooit gebeuren ?
 
Ze zat dan wel maar kort in de stoel hoor. Echt alleen even eten. En toen ze leerde om zelfstandig rechtop te blijven zitten mocht dit pas langer.
 
Terug
Bovenaan