Baby in OV

Hallo,

Ik vroeg me af hoe julie de baby meenemen als je in de bus of trein op stap gaat?

Gisteren ben ik met de bus op stap geweest, en had onze kleine meid (2 maanden)  in de draagdoek meegenomen. Maar dit is toch een beetje tegenstrijdig als je bedenkt dat je dat in de auto niet zou doen. Maar als je de maxicosi zou gebruiken, kun je niet lang weg, en de kinderwagenbak ligt ze helemaal los in!

Hoe doen jullie dat?

groetjes, Irmgard

 
Als ik met onze kleine (9 weken) met OV op stap ga, dan doe ik haar altijd in de draagdoek of draagzak. Dat heb ik met mijn oudste ook gedaan. Ideaal. Ik vind het echt een uitvinding.
Als we met de auto weggaan dan gaat de wandelwagenbak en de draagzak mee.
De draagzak gaat ook mee als wij op vakantie gaan.
 
Hoi,

Als ik met de bus gaat dan gaat mijn dochter in principe altijd mee in de kinderwagenbak. De bussen hier zijn verlaagd dus ik kan er makkelijk met de wagen in en uit.
Als ze hangerig is neem ik haar altijd mee in de draagdoek, maar dat ligt aan haar bui dus.
Waar ik ook heen ga met de auto (zij zit dan in maxo cosi) we nemen altijd de kinderwagen en draagdoek mee. Als het ergens druk is dan doe ik haar liever in de doek, want dan loop je met de wagen niet telkens tegen iedereen op haha.
Succes

Liefs Reneke
 
OV is nou eenmaal geen auto. Je hebt toch ook geen gordels in trein, tram of bus?

Hier gingen ze altijd mee in de doek, kindje op de buik, rugzak op de rug, en altijd de handen vrij (om je stevig vast te houden in de bochten).
 
heyhey.

nathalia gaat vanaf de eerste week van haar geboorte al mee met de metro en dan ligt ze gewoon in haar kinderwagen.
ze vindt het heerlijk dat ze een beetje door elkaar wordt geschud en meestal valt ze dan ook in slaap.
tram ben ik niet zo dol op.
ik woon in rotterdam en daar heb je nieuwe trams ( die verlaagd zijn) maar ook oude trams. dan moet je weer iemand te hulp vragen omdat je een trapje op moet.
ik doe alles met het ov. (heb geen rijbewijs) en altijd ligt nathalia gewoon in de kinderwagen.

maar ik snap je punt.
ik snap ook nog steeds niet dat je in een bus geen gordels om moet.

groetjes,
dominique


 
In de tram, bus of  metro laat ik mijn kind niet in de kinderwagen liggen. Als er hard geremd wordt dan kan je kind eruit vallen, is in Rotterdam 2 jaar geleden gebeurt.
In draagzak vind ik het makkelijkst, anders op schoot.
 
Hallo
Ik heb ook geen rijbewijs ben dus ook afhankelijk van ov maar ik ben ondertussen al tegen zoveel dingen opgelopen dat ik wacht totdat mijn man thuis is dat ik even wegga met mijn oudste op de fiets.Ik ging op kraamvisite bij iemand met de bus de heenreis ging prima de terugreis kon ik niet met de bus mee want mijn kinderwagen past er niet in het was een hoge bus en met de oudste heb ik het ook wel eens gehad toen was het ook heel warm weer toen had ik gelukkig ook genoeg sap en zonnebrand mee dus allebei de keren ben ik naar huis gewandeld zeker telkens een uur onderweg. Ik heb een klacht ingediend bij connexxion ja zeggen ze kunnen wij niks aan doen oja zeg ik zeg je tegen iemand in een rolstoel stap uit en laad zelf je rolstoel in en op de bordjes staat altijd de bussen zijn rolstoeltoegangelijk dfus ik neem aan ook kinderwagentoegangelijk geef de juiste informatie door en mijn kind is veiliger in een kinderwagen dan los op schoot zoals ze rijden en dan mogen jullie ook voor gordels zorgen
 
Terug
Bovenaan