Baby in paniek

Hi allemaal,

Ik ben nieuw hier. En had al eerder een topic hierover gelezen alleen kwam die van 2016 dus allang niet meer actief. Ik start het dus opnieuw in de hoop dat iemand dit herkend en een antwoord heeft.

Mijn zoon is 10weken en heeft heel af en toe alsof hij in paniek raakt. Bijvoorbeeld als hij wakker wordt gemaakt door de hond die blaft dan ademt hij moeilijker en slikt hij veel lucht in. Alsof hij vergeet hoe het ook alweer moest.

Ook als hij in mijn armen in slaap valt en ik leg hem dan neer doet hij het zelfde. Is dit een schrik reactie? Of is hij dan daadwerkelijk vergeten hoe hij moet ademen? Hij huilt er niet bij en daarna is alles ook weer goed. Wel heb ik het idee dat hij overstrekt, vooral sochtends als hij wakker wordt. En dan kreunt hij ook nog echt wel heel lang door.

Herkend iemand dit? Weet iemand wat dit is? Ik heb het aan CJG gevraagd en die beweerd dat baby's ons nadoen en dat hij dus ooit heeft gezien dat wij zo ademen... Beetje gek lijkt me.

??‍♀️☺️
 
Klinkt als een schrik reactie, het overstekken heeft mijn kleine meid van 8 maanden ook nog wel eens als ze haar zin niet krijgt. Wordt minder.
Als hij er erg last van heeft, kan je wellicht osteopaat inschakelen om te kijken. Maar bij ons hielp het onze dochter om haar rug recht te houden , stevig knuffelen. Zodat zij niet meer zo kan overstekken.
 
Terug
Bovenaan