baby in stuit

Hallo allemaal,

Bij de laatste controle vorige week,kreeg ik te horen dat onze baby nog steeds in stuit ligt.
hoofdje van boven en beentjes naar beneden.
Als ze binnen nu en 2 weken niet draait, dan gaan ze helpen om de baby te draaien.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

de laatste keer dat ik ben geweest lag die van mij ook in de stuit maar had nog alle kans om te draaien...ik moet de 17de weer dus ben erg benieuwd !

Iemand die ik ken heeft het gehad dat het kindje gedraaid moest worden en dat was geen leuke ervaring omdat je het toch schijnt te voelen.

Die kleine van mij ligt dwars, dus zo -.

Ik hoor ook verschillende geluiden over draaien.
Veelal dat het erg pijnlijk is en dat en nog steeds een kans is de de baby weer terug draait.
Maar ik ga er toch vanuit dat ze dit soort dingen als draaien niets voor niets doen.

Op yoga hebben we het er overgehad... als ze het in het zh draaien heb je 40% kans dat het lukt of blijvend is... maar als je er op googled (stuit) schijn je een chinese kruidentherapie tegen te komen, een sigaar die je aan moet steken en tegen je kleine teen moet houden. Je kan dit bestellen met handleiding erbij. Het schijnt een hoger resultaat te hebben dan die 40% en schaat het niet dan baat het niet.

Ik heb er zelf niet naar gezocht want mijn jochie ligt al een week of 8 goed dus heb geluk!

Duim voor je dat je spruit uit stuit komt!

Hoi hoi

mammirjam, volgens mij zijn we tegelijk uitgerekend op 10jan? Onze kleine lag de vorige keer ook in stuit, en krijgen met 36wk een liggingsecho om te kijken of ze goed ligt. Bij jou gaan ze dus wel erg snel kiezen voor draaien. Ik heb a.s donderdag weer een afspraak bij de vk en zal het er nog eens over hebben. En ik weet niet of ik de kleine met alle "geweld" wil laten draaien....moeilijk. Gelukkig heeft ze nog de kans om goed te gaan liggen.

Ik weet niet wanneer je uitgerekend bent, ik ben zelf 17 januari uitgerekend. Bij mij lag het vorige week ook nog in stuit, maar had nog ruimte genoeg om te draaien. Ik weet dan mijn eerste zoontje pas is gedraaid met 34 weken en mn tweede met 32. Als je ruimte genoeg hebt in je baarmoeder kan het volgens mij ook nog uit zichzelf draaien hoor.
Over laten draaien in het ziekenhuis heb ik niet echt leuke verhalen gehoord, begreep dat het vrij pijnlijk kan zijn en de kans van slagen niet eens heel groot, vaak draait t weer terug.

Succes!!

ik heb er zelf geen ervaring mee.
maar wat ik heb gehoord is het niet echt prettig idd. en de kans bestaat dat het kindje weer terug draait of dat het zelfs niet lukt.
een nichtje van mij, heeft vorig jaar een kleine gekregen en die lag ook in een stuit, zei heeft er toen voor gekozen om het zo te laten komen via de "normale weg" is allemaal goed gegaan. zei dacht gewoon eerder kwamen de kindjes ook zo als het in een stuit lag. wel heel nuchter

dank jullie wel voor de reacties.
ik ben inderdaad uitgerekend op 10 januari en nu dus bijna 32 weken.
Ik heb wel een grote buik, en toen ze de laatste keer gingen meten, lag ik iets voor op schema.
misschien dat ze daarom wat sneller actie willen ondernemen.
Er zit veel beweging in de buik, maar de 1/2 salto heeft ze nog niet gemaakt.

Terug
Bovenaan