Baby in waterbed?

Hoi hoi,

we weten dat een baby niet in het waterbed bij zijn/haar ouders mag slapen, maar waarom is dat eigenlijk? Wat ik kan bedenken is dat de baby naar je toe kan rollen door de "kuil" waar je in ligt. Maar zijn er nog andere redenen dat jullie weten?

Ons waterbed is erg goed gestabiliseerd en als mijn man 's morgens naar zijn werk is gegaan, zou ik ons zoontje wel in zijn bed naast mij willen leggen. We hebben 2 aparte delen in het bed, dus de baby beweegt niet als ik mij omdraai in mijn deel van het bed. Ik zou het zo gezellig vinden als hij naast mij kon liggen....

Alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes

Het gaat erom voor zover ik weet, dat als je kindje omrolt/tuimelt dat het in een waterbed geen adem kan halen door de pvc matras..daar zakken ze ook verder in natuurlijk omdat je waterbed zo fijn je lijf omhult.
Nu gaat dat omrollen in een waterbed, door het creëren van zo'n kuil nu eenmaal sneller dat in een gewoon matras. Daarnaast moet een kindje veel meer moeite doen om zich op te drukken (ga jezelf maar na als je moet omdraaien) zodat het kan draaien.
Wij hebben een gelbed, dat is vergelijkbaar maar waar bij jullie water in de matras zit, is dat bij  ons gel. De kunststof zak is gelijk.
Wat ik dus deed; ik legde mijn kleine mannetje op mijn arm met zijn hoofdje. Dus ik op mijn zij en hij met zijn buikje tegen mijn buik, hoofdje op mijn arm.
Of ik legde hem gewoon op mijn buik als ik op mijn rug lag, ook geen probleem natuurlijk! Ik zorgde er wel voor dat ik niet in slaap viel haha!
Wij dachten de eerste nacht slim te zijn door, net als vrienden destijds deden, het aankleedkussen tussen onze kussens te leggen, en hem daarop te leggen.
Waarop we genadeloos door onze kv afgestraft werden haha, ze vroeg ons wat het verschil was tussen de kunststof matras en het kunststof aankleedkussen....tja....
dat konden wij ook niet zo goed zeggen!

Dus gewoon lekker bij je in bed nemen maar gewoon zorgen dat het niet met het snuutje in de matras kan raken, dan is er geen probleem ons insziens!
Geniet ervan!

Groetjes Saskia (van het najaar 2007 forum...)

Hoi Saskia,

hartelijk bedankt voor je reactie! Ik heb de kleine ook wel eens op mijn buik/borst liggen en dan kan hij ook heerlijk bij me liggen, maar naast me in bed lijkt me ook wel wat. Goed om te weten dat het inderdaad aan de kuil ligt die dan ontstaat en het omrollen van de baby.

groetjes

Hi Pink,

Ik heb een snuggle-nest, misschien is dat iets voor je? Het is een soort harde bekleedde bak met een klein matrasje erin dat je uit kunt vouwen..ze liggen met het hoofdje in de bak en kunnen daardoor niet stikken in het matras. Ook kun je je dekbed er dan gewoon overheen leggen, dioe blijft nl hangen op de randen...hij is speciaal bedoeld om je kindje bij je in bed te kunnen leggen op een veilige manier, ik vind m ideaal! Weet niet wat ie kost, heb m geleend maar wellicht te googelen op internet of te krijgen via babyspeciaal zaak?

Liefs, Marcia mv Puck en Sjors

hoi

wij hebben ook een waterbed en vanaf een week of 2 (eerder lagen we door verbouwingsomstandigheden allen apart te slapen!!)
heeft onze dochter geregeld bij ons gelegen..

je moet natuurlijk goed opletten maar dat moet in een gewoon bed ook
ze is nu 2.5 en vind het geweldig dat water in het bed!!!

suc6 met je beslissing

(ons heeft het vele slaapnachten opgeleverd, ipv slapeloze nachten, ons meisje sliep/slaapt erg slecht....)

Heb even gekeken naar zo'n snuggle nest wat schattig zeg! In nederland maar bij 1 shop verkrijgbaar maar wel een stuk goedkoper dan in amerika zeg! Hier â?¬45,-- helaas is het maar voor kinderen tot 4 maanden dus daar heb je nu niet veel meer aan ;)

Hoi,

Ik ben van het februari forum, maar wil toch even reageren.
Wij hebben dan wel geen waterbed, maar hebben ons kindje wel regelmatig op het aankleedkussen tussen ons loiggen. Het verschil? Op een aankleedkussen kunnen ze niet zo makkelijk omrollen door de opstaande randen. Volgens onze wijkverpleegkundige kon het geen kwaad!

Terug
Bovenaan