baby in ziekenhuis

gister bij vlk in ziekenhuis geweest alles gaat goed ze groeit goed hartje klopt mooi en ze beweegt lekker ook minder nieuws gekregen ivm medicijnen moet de baby op de kinderafdeling worden opgenomen ze dacht eerst dat ze wel bij mij mocht blijven na de bevalling maar de kinderarts wil haar toch opnemen ze zei ga maar van 2 weken uit dan kan het altijd meevallen niet leuk om haar niet bij mij te hebben maar je doet er niets aan nog 2 wkn maar heb al 4cm ontsluiting dus hoop dat ze snel komt

gr.rapsodie

hey rapsodie,

Dat si vervelend nieuws. Je wil zo'n kleintje het leifst mee naar huis nemen natuurlijk. Maar gezondheid gaat voor al zal dat straks wel even vervelend voelen.

liefs

Jee, dat is ook wat. Daar zit je inderdaad niet op te wachten, dat je baby eerst 2 weken op de kinderafdeling moet blijven als je bent bevallen. Maar als het beter is voor die kleine... Enne, je hebt gewoon al 4 cm ontsluiting!! Pff, scheelt straks weer met bevallen!

Alvast sterkte met alles!!

Groetjes mama-van-w (sept.forum, maar kleine wil nog niet komen, dus eigenlijk word ik okt.mama)

Dat is vervelend zeg! Lijkt me wel even moeilijk voor je.. Maar inderdaad; de gezondheid gaat voor! En je kindje krijgt zo wel de beste zorg die het nodig heeft.

Super zeg dat je al 4cm ontsluiting hebt... die heb je mooi maar weer binnen! Hoop voor je dat het doorzet!

Sterkte en succes met alles!
liefs rosan

Hoi,

Aan de andere kant wel een gelukje dat je jezelf erop kunt voorbereiden. Als je dit pas na de bevalling hoort zal het denk ik een ergere schok zijn. Denk ik zelf tenminste.

Met 4 cm duurt het vast niet lang meer!
Succes

Liefs Wendy

Mag ik je deze tip geven: Neem contact op met je zorgverzekeraar. Mijn dochter moest (ruim 4 jaar geleden) ook in het ziekenhuis blijven.Uitendelijk 10 dagen. Ik heb daar mijn kraamdagen gehad en mocht van de verzekeraar (CZ) blijven zolang dat van het ziekenhuis uit mocht/nodig was voor onze dochter. Voorwaarde was wel dat ik BV gaf. Het ziekenhuis zette mijn kraamvrouwen-status om in gastmoederschap. Ik bleef gewoon op de kraamafdeling en kreeg alle nazorg die nodig was.

Vraag dus bij je ziektekostenverzekeraar wat de mogelijkheden zijn. Je kunt er nl ook voor kiezen naar huis te gaan en je kraamdagen te "bewaren" tot jij met je kindje thuis komen. Als het goed is heb je dan nl nog recht op een bepaald aantal dagen kraamzorg.

Gewoon even uitzoeken dus.

Sterkte!

Terug
Bovenaan