Baby ineens 40 graden koorts

<p>Hoi dames,</p><p> </p><p>Vanmorgen was mijn dochter er net als anders er om half 6 bij. Wij zijn eruit gegaan en anderhalf uur later heb ik haar weer terug op bed gelegd. Normaal gesproken slaapt ze dan een goed uur tot anderhalf uur. Vandaag bleef ze echter slapen, uiteindelijk 2 uur en 3 kwartier... toen ik haar uit bed haalde was ze super warm en had vuurrode kaken. Gelijk haar temperatuur gemeten en ze had 40.1 graden koorts.. ? terwijl er van half 6 tot 7 niks aan de hand was... </p><p>Zojuist nog een keer temp gemeten en nu had ze 39,8. Ze is erg hangerig en zeurderig en heeft net nog 3 kwartier op mijn borst geslapen nadat ik haar een zetpilletje heb gegeven. </p><p>Ze is nu 10 maanden. Wanneer trek ik aan de bel? Ze heeft weleens verhoging gehad maar nooit geen 40 graden. </p><p>Ik weet niet zo goed wat ik moet doen..</p><p>Iemand advies?</p>

Ah dat is schrikken dan zeg. Mijn kraamhulp zei: altijd huisarts bellen bij koorts (38 +). Nou is 40 wel echt heel hoog dus ik zou naar de huisartsenpost bellen/langsgaan. Liever te snel gegaan dan niet gaan toch? Hoop dat het snel beter gaat, sterkte?

Ons zoontje had dit rond 7 maanden ook een dag. Beetje suffig wakker al wel, maar in korte tijd ook ineens flinke koorts. Wij hebben even met de huisarts gebeld en overlegd. Als je dochtertje in ieder geval wel goed wil drinken en helder is, is er weinig om je zorgen om te maken. Gaat er niks in en blijft ze erg suffig, dan zou ik zeker even naar een huisarts gaan.
Jonge kinderen kunnen wel ineens hoge koorts krijgen, dat is opzich niet vreemd. Kan ook zo weer verdwenen zijn (bij ons was er de ochtend erna ineens niks meer aan de hand, terwijl hij nog met 39,3 naar bed ging)

Huisartsenpost inderdaad. Het kan morgen ineens over zijn maar neem het zekere voor het onzekere.
Drinkt en eet ze nog wel iets. Is ze de hele tijd hangerig of speelt ze alsnog op sommige momenten. Hoe zijn haar luiers etc etc.
Beterschap

Hier een dokters assistente in de zaal. De hoogte van de temperatuur is hoog en snap dat je ervan schrikt. Maar kleintjes kunnen dat uit het niks hebben en soms ook zonder reden. Het aller belangrijkste zijn een paar dingen: drinkt je dochter? Braakt ze? Is ze aan de diarree? 
Dat ze veel slaapt dat is logisch want haar lijfje is heel hard aan het werk om de indringers eruit te werken en dat kost een boel energie. Ik adviseer je een zetpil te geven. 
Ben benieuwd!

Hier een dokters assistente in de zaal. De hoogte van de temperatuur is hoog en snap dat je ervan schrikt. Maar kleintjes kunnen dat uit het niks hebben en soms ook zonder reden. Het aller belangrijkste zijn een paar dingen: drinkt je dochter? Braakt ze? Is ze aan de diarree? 
Dat ze veel slaapt dat is logisch want haar lijfje is heel hard aan het werk om de indringers eruit te werken en dat kost een boel energie. Ik adviseer je een zetpil te geven. 
Ben benieuwd!

Ben benieuwd!

Dank jullie wel voor het reageren. 
Ze heeft vanmiddag nog een keer 2 uur geslapen en is nu weer actief en kruipt/loopt weer rond. Ze is nog wel wakker. Eten en drinken doet ze goed. Dus daar maak ik me dan niet zo druk om. Maar ik schrok idd wel van deze temperatuur! 
Ik hou haar goed in de gaten, als het veranderd bel ik meteen de hap. Kan ook een opleving zijn omdat de zetpil zijn werk doet. 
Nogmaals bedankt ?

Terug
Bovenaan