Baby inhalator bij verkoudheid????

Hi,

Ons mannetje (8,5 maand oud) is ontzettend verkouden (geen groen snot), zoals velen kindjes...
Als hij adem haalt hoor je hem "zagen" zeg maar.

Vandaag zijn we met hem bij de huisarts geweest en hebben we een baby inhalator meegekregen. We zijn naar de huisarts gegaan om te laten luisteren naar zijn longen. Gewoon voor de zekerheid, want eerste kindje en weten wij veel.....

De huisarts kon een piepje horen bij de longen en we kregen dus deze inhalator mee.
Is dit normaal????

Voor mij gevoel is hij gewoon echt heel verkouden...

Wel gebruiken of niet??

Gr. Charlotte

Hoi Charlotte,

Het is heel normaal dat je bij langdurige verkoudheid waarbij je kleine veel hoest/zaagt een inhalator krijgt. Je kindje is immers niet krachtig genoeg het slijm zoals wij volwassenen op te kunnen hoesten. De inhalator zorgt ervoor dat de spieren van de luchtpijn wat verwijden waardoor je kleine het slijm beter kan ophoesten en vrijer kan ademhalen.

Maar omdat er in een "puffertje" een soort van hormoon zit ben ik er niet écht fan van.
Kay heeft ook een inhalator gekregen en ik gebruik hem dus alleen als ik zie of vind dat hij weer erg vastzittende slijm heeft, dus zaagt. Of als hij veel hoest. Anders gebruik ik het dus niet.

Als je ziet dat je kleine echt piept zou ik wel de inhalator gebruiken, en anders gewoon zo laten..

Succes en welkom bij de inhalatorclub!

Esmé mv Kay

Ook lukas heeft er een gehad. Omdat het toch niet hielp gebruiken wij hem niet meer. Maar idd het is heel normaal. MIsschien als je op de term 'blij hijgertje' zoekt in dit formum (volgens mij kan je onderaan de pagina's zoektermen in voeren) kan je er wat over terugvinden en nog meer kindjes die veel verkouden zijn.

Annemieke

Mijn zoon had ook al op vrij jonge    leeftijd een puf met fluxotide omdat hij maar bleef hoesten en een piepje had.   Bij ons komen ademhaling problemen in de familie voor maar ook dan kun je er over heen groeien. Dus nog geen reden tot zorgen hoor.

Goedenavond,

Bedankt voor jullie reacties:  "ik sta wel met mijn bek vol tanden, zeg!". Ik wist niet dat het vaker werd voorgeschreven. Ik kan helaas de andere topic niet meer vinden. Hoe vonden jullie kindjes dit?

Bedankt, Charlotte

Met wat afleiding gaat het prima!

Ik doe altijd net alsof het een soort van microfoon is haha.. Ding op mond en neusje zetten en gaan zingen.. Kay zingt dan min of meer mee of schiet in de lach en zo ademt hij voldoende in en uit. Je moet je kleine ongeveer 15x in en uit laten ademen..

Maar als hij huilt is het ook alleen maar prima,.. halen ze alleen maar meer lucht.

Dus gewoon beetje afleiden en dan gaat dat vanzelf..
Maar lees gewoon rustig je bijsluiter en vraag anders voor zekrheid je apotheek om uitleg. Wie weet heb je weer iets anders dan dat ik heb.

Succes!

Esmé mv Kay

hoi charlotte,
mijn dochtertje heeft ook een inhalator gehad, ik vond het ook dat ze het wel erg snel geven. ik ging ook naar de dokter om gewoon even te laten luisteren of haar longen leeg waren, en ze waren gewoon schoon en toch kreeg ze ventolin, aan de andere kant ook wel goed dat ze het serieus nemen. maar zelf ben ik er ook niet zo'n voorstander van, mijn vriend ook niet en die is zelf ook astma patient.
wij hebben de ventolin dus maar een keer gebruikt, en daarna niet meer, hij ligt nog wel in de kast voor het geval ze het echt benauwd krijgt.de puf geven vond ik niet zo lastig, ik heb haar eerst een tijdje met de inhalator laten spelen zonder de ventolin, en toen een paar keer op haar gezicht gezet.
daarna ging het eigenlijk zeer gemakkelijk om haar de echte puf te geven, mijn apotheek zei trouwens dat het juist goed was als de kindjes huilden, want dan ademde ze dieper in, en kwam de ventolin dieper in de longetjes.
veel succes
groetjes steffie

Terug
Bovenaan