Baby insmeren

Vanaf wanneer hebben jullie je baby ingesmeerd met zonnebrandcrème? Uiteraard gaan wij niet met haar in de volle zon, maar we willen wel even met haar naar buiten in de schaduw.
 
Wij hebben dit eigenlijk alleen gedaan op momenten dat we langer buiten zouden zijn en zeker als we ons zoontje bloot gingen stellen aan de zon (als we gingen fietsen bijvoorbeeld)
Toen hij nog zo klein was (hij is van juli 2019) hield ik hem veel binnen (het was die zomer toen bijna 40 graden) en anders lag hij goed beschut. Ik smeerde hem toen niet in, maar hij was dus én in de schaduw én maar kort buiten en ik zorgde dat zijn huid afgeschermd was (door een hydrofiel over zijn lijfje heen te leggen bijvoorbeeld).
Later op de fiets met zonnige dagen wel goed ingesmeerd. En deze zomer hebben we hem alleen in het voorjaar goed ingesmeerd, omdat hij nog niet bruin was geworden van de zon. We zorgen dat hij vooral in de schaduw speelt en als we naar bijvoorbeeld het strand gaan, dan heeft hij vaak ook een shirtje en zonnepet op en smeer ik hem wel goed in.
 
Ik deed het zodra de zon warmer werd en we blootstelling niet konden voorkomen. En volle zon is daarin niet zo veelzeggend. Ze verbranden ook snel onder een parasolletje of doek. 
Als ik even 10 min in de schaduw van een ochtendzonnetje naar de supermarkt moest lopen, dan deed ik het niet. Maar een wandeling in de volle middagzon was met kap omhoog en een laag zonnebrand. Het liefst ook een dunne hydrofiel over de beentjes, als er veel zon op stond. Maar dan moet het niet te heet zijn.
Ik heb 1 keer bij familie een wandeling van 30 min gemaakt terwijl ze sliep in de draagdoek. We liepen in de schaduw van bomen. Ik was de zonnebrand vergeten, maar dit kon wel aldus de wijze vrouwen aanwezig. Ze was mooi verbrand in haar gezichtje. Wat heb ik me schuldig gevoeld zeg! 
Nu is ze 16 maanden en gaat het niet meer zo verschrikkelijk snel. Maar met zonnige dagen als vandaag is het bij langer dan 15 min buiten nog steeds goed smeren. Ik zelf ook trouwens, heb ook een heel lichte huid.
 
Thnx voor de ervaringen. Wij hebben onze dochter van 5 maanden net meegenomen in de draagdoek. Zonnehoed met flap in de nek, lang broekje en blote armpjes. Alles gewoon goed ingesmeerd en waar t kon in de schaduw gefietst op t water. Dat ging prima. Al werd ze van het insmeren niet wild enthousiast ?
 
In de zomer deden wij het standaard iedere ochtend vorig jaar en extra als we gingen zwemmen of iets waar hij meer in de zon kwam. Nu in het voorjaar weer hetzelfde gedaan!
 
Terug
Bovenaan