Baby is geen baby meer......

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Myrthe is nu bijna 13 maanden. En goh wat snapt ze veel.
Ik had dit echt nog niet verwacht, dacht dat ze met 1,5 a 2 jaar meer met je meedoen, blijkbaar heb ik me vergist.

Zoals gister bijv. We waren bij mn ma en die heeft een kleuterstoeltje. Myrthe kan daar nog niet zelf op. Ze probeerde er weer eens op de klauteren en lukte dus niet. Ze ziet mij en mijn vriend en daarna achter mij mn moeder. Ze lacht, loopt naar oma, trekt aan haar mouw dat ze mee moet komen. Oma doet dit en ze schuift de stoel naar oma, knikt naar de stoel. Oma zet haar erop en triomfantelijk kijkt ze ons aan.
Grappig dat ze naar mijn ma loopt, want het is oma's huis en die snapt vast wel wat ze wil haha.
Zo zei ik later dat we naar huis gingen. Ze komt naar me toe, pakt mijn hand, trekt me uit de bank en ik moet mee lopen naar de deur. In de gang zeg ik dat ik mijn jas nog moet aandoen, dus gaat ze geduldig zitten wachten voor de deur op de mat!
Ik zei geef oma nog een kusje, maar ze schudde NEE haha.
Ze ziet dat mijn jas aan is, komt overeind pakt mijn hand en ik moest gaan van haar!
Ik zei weer geef oma kus, dus dat deed ze dan wel, maar ik werd daarna meegetrokken naar de deur haha.
En nog veel meer van dit soort dingen.
Deed me ineens zo beseffen dat ze al echt wel begrijpen wat je zegt en dat ze geen baby meer is.....

Meer meiden met leuke voorbeelden waardoor je ineens besefte dat  je baby geen baby meer is?

Liefs Reneke

hoihoi,

ja heerlijk he om te zien hoe wijs ze zijn.
we hebben een paar weken geleden een loopkar (zo'n houten blokkenkar) geleend bij de spelotheek. aangezien ze al een hele tijd best goed stapte maar niet helemaal alleen los wou stappen (een pinkje was genoeg). nou ze heeft de smaak helemaal te pakken en binnen een paar dagen liep ze ook zelf door de kamer.

maar goed het was van dat mooie weer, dus wij met de kar naar buiten. naar het speeltuintje/oma/winkel ect. mevrouw vindt het helemaal het einde.
week later was het niet zo mooi weer, maar ja hoe maak je dat duidelijk een haar (toen nog net geen 14 mnd). ze pakt de kar rijdt er mee naar de gang en gaat voor de voordeur staan, zo van kom maar mam naar buiten. geeft een brul van mammam. dus ik zeg nee kan niet. loopt ze terug naar binnen pakt haar jas van de wagen doet een soort poging om hem aan te doen (lukt natuurlijk nog niet hihi) en legt hem tevergeefs op haar loopkar en geeft weer een brul zo van mam nu heb ik mijn jas gaan we dan wel naar buiten. dus ik begon te lachen en zeg nog een keer nee kan niet.
nou ze was heel boos op mij en heeft heel demonstratief een kwartier in de gang in haar kar gestaan. uiteindelijk gaf ze het maar op.

groetjes linda

Hahahaha nou dan is toch om te lachen? Ik heb momenteel echt de grootste lol om Myrthe.

Zo zag ze gister dat de la van de box openstond. Hierin zaten nog babymutsjes en slabben. Komt ze eerst met een slab aanzetten die ze probeert aan te trekken. Lukt niet, dus ik moet het doen.
Daarna komt ze met het mutsje, zelfde verhaal natuurlijk. En dan loopt ze trots met (veelste kleine) muts en slab om door de kamer! Het verkleden zit er vroeg in!

Nog meer leuke acties?

Liefs Reneke

Vorige week stond Renske bij de bank te spelen en zag ik dat opa  en Emma de tuin in kwamen, dat kon zij niet zien. Ik zeg tegen Renske: 'Opa komt met Emma de tuin in, ga maar bij het raam kijken.' En ze loopt zo van de bank naar het raam. En ik af en toe maar denken dat ze ons nog niet begrijpt.

whahahaha heb helemaal in een deuk gelegen zeg, met jullie verhalen.
geweldig!!!

nathalia loopt nog steeds niet los, dus zal voorlopig nog niet met haar jasje aan komen lopen ofzo :p

maar ook wij maken hele leuke dingen mee.

als ik tegen nathalia 'oma" zeg, doe ze haar hand tegen haar oor, en gaat ze hele verhalen ophangen tegen oma.
die dan zogenaamd aan de telefoon zit (haar hand dus)
hoe bedoel je, ik kijk en doe na.
(ik bel elke dag met mn moeder, vaak meerdere malen per dag hahahaha)

en als ze haar sokje/schoentje uittrekt, probeert ze hem zelf weer aan te doen.
wat natuurlijk niet lukt,met als gevolg een gefrustreerde nathalia hahaha.

ja, leuk he die kleintjes :D
zo blijven we lachen hihi

liefs, do

Terug
Bovenaan