Baby jeugpuistjes

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of mijn baby de enige is?
Mirthe's gezicht en nekje  zit helemaal onder de rode pukkeltjes, het voelt heel schraal aan en ik smeer het in met vaseline zalf. Ze heeft er nu bijna 2 weken last van...
Ik geef borstvoeding en het consultatiebureau zei dat het welvaardspukkeltjes zijn.

Iemand tips?

Liefs Sabina en Mirthe (bijna 5 weekjes)

Hallo! Hier nog een moeder met een dame met pukkeltjes. Ziet er echt een beetje zielig uit vindt je niet? Mij CB arts zei dat het met een paar weekjes vanzelf wegtrekt en dat je er niet echt iets aan kunt doen. Ik smeer er verder ook niets op of zo.
Het ligt niet aan de voeding of zo. Mijn man en ik grapten al dat als ze later zeurt over een puistje dat we kunnen zeggen dat ze er vroeger helemaal onder zat....tja.

Hoi,

Cas heeft er ook een beetje last van. Volgens mijn zus komt dat door de borstvoeding. Haar oudste had het heel erg. En dat was inderdaad na een paar weken helemaal weg. Ik maak me er niet zo druk om dus. Hij is alleen even tijdelijk wat minder fotogeniek :)

Gelukkig dus niet de enige...

Ik maak me er ook niet druk om maar vind het er zo zielig uitzien!
Ze heeft er geen last van gelukkig, maar af en toe bloed er een klein stukje (tsja die scherpe nageltjes van haar en dan dat heen en weer maaien met die armpjes...).

Haha ja gewoon niet zo fotogeniek! maar dan heb je wel "bewijsmateriaal"   als ze als puberzijnde niet geloofd dat ze vroeger helemaal onder zat!

Succes dames, heb het vandaag ook gewoon een keer niet gesmeerd met vaseline, het werkt toch niet...

LIefs Sabina en Mirthe

Ook Jasper heeft wel wat pukkeltjes... Valt me wel op dat ze erg snel wegtrekken, er komen dan wel weer nieuwe, maar ze genezen blijkbaar wel snel.
Eerst zaten ze op zijn voorhoofd, nu op z'n wangetjes. Ik dacht dat het hormonen van mij waren die nog uit zijn lichaampje moeten, meende dat ooit eens gelzen te hebben...

Hé Sabine,

Onze dochter Sterre heeft er ook heel erg last van. Eerst op haar voorhoofd wat bultjes, maar nu zitten haar wangen helemaal onder de rode pukkeltjes. Ook zij krabt regelmatig zichzelf open met haar scherpe nagels.
Fotogeniek is ze inderdaad wat minder met zo'n vlekkerige huid. Maar ze blijft wel ontzettend knap ;-)

Sterre heeft trouwens alleen de eerste 3 weken borstvoeding gehad en krijgt nu al ruim 3 weken flesvoeding. Dus ik weet niet of het aan de voeding ligt. Hoop wel dat het snel weg trekt.
Weet van mijn zoontje die 9 maanden borstvoeding heeft gehad dat hij het ook had, maar wel veel minder!

quote: Mickey29 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-03-2009 14:08:56'));

Ook Jasper heeft wel wat pukkeltjes... Valt me wel op dat ze erg snel wegtrekken, er komen dan wel weer nieuwe, maar ze genezen blijkbaar wel snel.
Eerst zaten ze op zijn voorhoofd, nu op z'n wangetjes. Ik dacht dat het hormonen van mij waren die nog uit zijn lichaampje moeten, meende dat ooit eens gelzen te hebben...

Mijn dochtertje heeft het ook zielig vind ik het gewoon, maar CB zij dat ze er geen last van heeft. Het is geboorte uitslag en heeft inderdaad te maken met de hormonen van jezelf tijdens de zwangerschap die nu uit het lichaampje van de kleine komt. Ze noemen het ook wel babyacne.

Mijn dochtertje heeft in haar 7 weken bestaan al veel mee moeten maken (lees reactie op "geen down") dus hier komt ze ook wel doorheen, een goede tip is vaseline dan word het niet zo droog.

En sokjes om de handjes dan kunnen ze zichzelf niet kratsen, waardoor het open kan gaan.

Andere tips zijn altijd welkom.

Groetjes Rilana en Marianne

Terug
Bovenaan