<p>Hoi allemaal! Wij hebben een baby van bijna 6 maanden die sinds ruim een week niet meer zelf in slaap kan vallen. Niet meer, want ze kon het wel! Weliswaar met één van ons naast haar bed en een slaaphemdje van mij om mee te kroelen, maar toch. Er zat vooruitgang in Als we haar nu op bed leggen gaat ze heel druk spelen, ook als we heel duidelijke slaapsignalen hebben gezien. We hebben geprobeerd haar eerder op bed te leggen, juist langer te wachten, gewoon weg te gaan. Maar ze valt gewoon niet in slaap. Over het algemeen blijft ze gewoon vrolijk (en druk) maar na een tijdje raakt ze gefrustreerd en dan wordt het toch huilen. (Wat ze over het algemeen heel weinig doet) We doen haar dan in de draagzak en dan is ze meestal binnen 2 minuten weg! Het is bij alle slaapjes, dus overdag en savonds. Het is een fase, lees ik overal. Zogenaamde slaapregressie. Jammer maar niet een heel groot probleem. Mijn vraag is alleen: Moeten we het blijven proberen, dat neerleggen in bed etc? Of nu beter even meteen in de draagzak? Wij zijn bang dat ze slechte slaapassociaties krijgt zo, als het steeds eindigt in huilen. Of zou ze dan wennen aan de draagzak en het nooit meer leren? Ben benieuwd naar mensen met ervaring! </p><p> </p><p>Oh en nog als aanvulling:</p><p>Een uurtje van te voren zorgen we al voor wat meer rust. We hebben een kort slaapritueel. De gordijnen maken het schemerig in de kamer.</p>