Baby kan niet poepen

Onze baby van bijna 4 maanden kan bijna niet poepen. Soms zit er 4 a 5 dagen tussen dat ze niet gepoept heeft. Ze krijgt er echt last van. Ze drinkt haar flessen dan niet goed leeg en moet veel spugen. Ook laat ze ontzettende stinkscheetjes. Als ze dan wel gaat poepen moet ze heel hard persen. Het kost haar echt moeite.
Op advies van het cb geef ik nu Nutrilon Omneo. Dit leek na een paar dagen wel te helpen maar nu een paar weken later zitten we weer op de 5e dag niet gepoept.
Fietsen met de benen of een warme douche doen ook niet veel.
Wie heeft nog tips voor ons meisje?
 
Wat bij mij hielp is water koken dan pruimen gedroogde pruimen in doen laten weken en dan een hydrofiele luierdoek boven een bakje houden en de geweekte pruimen daar in doen uitknijpen heb je pruimen sap die paar theelepels door de fles doen dit deed ik 2 x per week tot ik groente gaf en ging het van zelf poepen
 
Ja hier ook goede ervaring met een scheutje olijfolie in de fles! Verder kun je evt lactulose of Forlax overwegen, maar dat is gelijk weer een stapje verder.
 
Onze kraamverzorgster raadde ons destijds aan om een drupje Zwitsal op het puntje van de thermometer te doen en deze zachtjes een stukje naar binnen te brengen. Dus alsof je je kindje even temperatuurt. Ik vond dit een beetje vreemd, maar het werkte wel degelijk! Dit “stimuleerde” de darmen. Natuurlijk niet te vaak!

Succes
Liefs
 
Ik zou uitkijken met die thermometer hoor! Je wil niet iets beschadigen oid. Wij hebben forlax gekregen, en ze is nu 2 en gebruikt het nog steeds. Dit is oke omdat ze het a: nog nodig heeft en b: het een natuurlijk middel is waardoor de darmen niet lui worden. We proberen af en toe af te bouwen maar merken direct weer klachten dus houden het nu even zo. 


ik vind 5 dagen echt veel voor zo'n kleintje! Ik zou even naar de huisarts gaan. 


Wat hier nog wel eens hielp was onze dochter in de 'poephouding' houden. Haar rug tegen jou buik en je handen in haar knieholtes zodat ze wat tussen je benen in zakt. Als je de knietjes dan wat optrekt kan ze misschien wat beter druk zetten dan wanneer ze ligt. 


Sterkte!
 
Thanks voor alle tips. Nadat ze gisteravond aan het krijsen was van de pijn, heb ik vanmorgen direct de huisarts gebeld. Die heeft lactulose voorgeschreven dus daar zijn we vandaag mee begonnen. Ik hoop echt dat dit een beetje wat gaat doen want ze drinkt ook steeds slechter. Daarnaast heb ik ipv Nutrilon nu de fv van Hero gekocht. Maar even kijken of die samenstelling net een beetje anders is en dus wel aanslaat bij mn dochter.
 
Onze dochter had ook dagen dat ze niet poepte, maar kwam ook deels doordat ze bv kreeg, daarmee kan ze gewoon erg lang niet poepen blijkbaar. Wel kreeg ik advies om, als ze kv kreeg, meer water erbij te doen (10cc), eventueel olijfolie druppeltje erbij als meer water niet helpt. Buikje masseren om de darmen te stimuleren, zetpil tegen de pijn eventueel...en inderdaad 'temperaturen' om de darmen te stimuleren.
Hopelijk gaat het binnenkort beter met je kleintje.
Is er al enig verandering?
 
Terug
Bovenaan