Baby kan niet zelfstandig in slaap vallen

Hi dames,

Mijn zoontje is nu iets ouder dan 6 maanden en de laatste tijden (na het doorkomen van zijn onderste 2 tandjes) heeft hij ontzettend veel moeite om zelfstandig in slaap te vallen. Hij wilt per se in mijn armen gewiegd worden. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd om hem in zijn bedje te laten liggen speentje en knuffeltje te geven maar het werkt gewoon allemaal niet. Dat terwijl hij ontzettend moe is en continu in zij oogjes aan het wrijven is en gapen. Als ik hem gewoon zijn gang laat gaan dat speelt hij gewoon in zijn bedje (40 min. een keer gelaten). Hij draait alle kanten op ivm zijn reflux willen we graag dat hij in iedergeval op zijn rug in slaap valt. Ik weet echt niet hoe ik het wiegen moet doorbreken :(. We zijn soms echt een uur bezig om hem in slaap te krijgen (als ik hem dan niet wieg). Wie o wie kan me verder helpen!
 
Herkenbaar. Ik heb het maar geaccepteerd dat ik lang bezig ben in de avond. Ik zit naast het bedje van mijn dochter 7 mnd oud. Ze slaapt van 20 a 21u tor 5 a 6u. Soms nog een nachtvoeding. Door het te accepteren dat het zo is geeft mij rust. Die kindere ontwikkelen zich zo snel, dan weer ee sprong , tand ect.
 
Ik heb daar gewoon aan toegegeven. Ben van mening dat ze er vanzelf weer aan toe zijn op enig moment. Het ligt er denk ik aan wat je er zelf van vindt. Als je het prima vindt om te wiegen omdat hij dat nu nodig heeft, zou ik het lekker blijven doen.
 
Ons kleintje ook hoor. En als ik hem terug leg en hij is wakker laat ik hem. Zo lang hij niet huilt valt hij vaak weer zelf in slaap. Hij pakt dan ze duimpje waar hij op gaat sabbelen 
 
Terug
Bovenaan