Baby kleertjes Wassen VRAAGJE!

Hoi Hoi !

ik had even een vraagje over het wassen van de babykleertjes.
Ik heb alles gewassen met Robijn en dan zonder wasverzachter.
Heb ik dit zo goed gedaan of had het anders gemoeten?

Groetjes Patty 27wk,1dag

Ha patty,

Volgens mij niet. Heb mijn babykleertjes gewoon met ariel gewassen.
Zolang  t niet gewassen wordt met wasverzachter is t goed volgens mij.

Groetjes tante polla

Klopt. Je kunt het gewoon met wasmiddel wassen als je maar geen verzachter gebruikt.

In principe hoef je het alleen met neutral te wassen als je kindje overgevoelig is en daar kom je snel genoeg achter als het eenmaal geboren is. Kleine moeite om al die minikleertjes dan nog een keertje in de machine te gooien.

groetjes Danique
34w2d

Ja is prima zo hoor. Na de bevalling van onze eerste, kwam er zo'n vrouw van t één of ander, ik kreeg van haar een cadeaupakket, daar zat t mini-wasverzwachter in van Robijn, de witte uitvoering. Die mocht je volgens haar wel gebruiken bij babykleding ook. Ik heb overigens altijd wasverzachter gebruikt voor alle kleding, ook toen m'n dochter nog n babytje was. Heb t dit keer weer gedaan. Liefs

Hoi,
Ik heb alles ook gewoon met mijn normale wasmiddel gewassen.Tenslotte moeten de kindjes daar ook aan wennen. En inderdaad, als je kindje een erg gevoelige huid heeft, merk je dat toch pas na de bevalling. Komt nog bij dat mijn man en ik allebei een erg gevoelige huis hebben, dus dat we al veel geprobeerd hebben voor onszelf  (hij Psoriasis, ik constitutioneel eczeem).
Nou mijn zoontje had als jong babytje een superhuidje, begint nu wat vlekken te krijgen, en ons tweede kindje.....dat komt pas over 7 weken.
Die wasverzachter uit dat pakket heb ik gebruikt voor het wassen van de knuffelbeesten.
Patricia
33+4

hoihoi

was je normaal met wasverzachter????
zo ja dan moet je dat nu ook gewoon gaan doen
mijn kraamhulp vroeg me of ik later de kleertjes van mijn zoontje altijd apart ga wassen??? nee dus en als het zo is dat je kindje gevoellig zou zijn dan komt dat er toch er wel uit of dat nou nu is of over twee maanden....
ik heb dus wel gewoon met wasverzachter en droogtrommel doekjes gewerkt en alles is en gaat goed...

groetjes diana

Voor de bevalling was ik de kleertjes altijd met babyshampoo, dat geeft zo'n heerlijk babyluchtje in huis. De kleertjes zijn niet vuil dus met een echt wasmiddel is ook helemaal niet nodig. Als het kindje eenmaal geboren is dan gaan de kleertjes gewoon mee in de normale was.

Mara die ereste keer, mmmmmm heerlijk als voorbereiding.

Miep

Ik was ze gewoon met onze was mee en ook met wasverzachter anders moet je ook nog aparte wassen gaan draaien en met die kleine kleertjes krijg ik nooit een trommel vol en dat is zonde. Dus gewoon meewassen!!! Als je kindje overgevoelig blijkt kun je ze altijd nog met een apart wasmiddel gaan wassen toch??? O ja en voor dat lekker zwitsalgeurtje gebruik ik van die geurbuiltjes van zwitsal, voor mijn bevalling rook de hele babykamer er al naar en nu leg ik ze in de kasten van mijn dochter, heeeeeeeeerlijk!!!
Liefs,
Mar mv Jasmijn (27 mei 2006)

Terug
Bovenaan