Baby kleertjes

Lieve vrouwen.
Ik ben zo stom geweest ?.
2 weken geleden heb ik veel lieve babykleertjes besteld. Deze wilde ik alvast wassen dus ik heb ze in de wasmachine gedaan op een speciaal programma genaamd babykleertjes.
So far so good.
Ik had alleen niet door (vast door vermoeidheid) dat dit programma 95 graden draait.
Terwijl de meeste kleertjes op 40 moeten.
Een paar van de nieuwe kleertjes zijn dus gekrompen ?.
Kan ik hier nog iets aan doen? Iemand tips?
Wanhopig en zwanger ?
 
Oei, ben bang dat je daar niets meer aan kan doen. Wat jammer, snap dat je daarvan baalt ? maar een wasprogramma van 95 graden?? Ben ik de enige die niet wist dat dit bestond? ? niet lullig bedoeld uiteraard!
 
Oooo balen ? helaas… Ik denk dat je er niets meer aan kan doen…(Lees: ik denk dat ik in jou geval heel hard zou huilen ….#hormonen…. Me laten troosten en dan helemaal losgaan op het internet en heel veel nieuwe kleertjes kopen…)


@CFK: mijn wasmachine kan ook op 95 graden ?
 
Niks meer aan te doen helaas maar misschien is je kindje wel wat kleiner en passen deze kleertjes juist heel goed? Bij ons viel een pakhe van maat 50 namelijk als 56 en was dus veel te groot als geboortepakje, een beetje krimpen was dan niet erg geweest ☺️


Maar wel super balen en idd nogal een behoorlijke temperatuur voor babykleertjes. Heb ze nog nooit zo heet gewassen, zelfs met poep erin niet (wel effe sopje laten weken in heet water en scheutje dettol wasmiddel) maar 95 graden gebruik ik alleen om de machine re reinigen. 
 
Mijn wasmachine doet ook het baby programma op 95 graden, echt bizar maargoed. Nooit gebruikt. Ik pas altijd het normale programma aan op hoeveel graden ik wil.
Misschien kun je het door goed te strijken nog een beetje uitrekken? ? Of ophangen met klipjes etc
En idd mss past je baby het alsnog, omdat ze dat groot vielen en nu dan goed passen :)
 
Ja dat plan voerde ik ook bijna uit in mijn zwangerschap. Nou moet ik zeggen dat idd alle babykleding anders valt en dat de maat dus een leuke indicatie is maar niet altijd wat zegt. Dat gezegd hebbende; je kan nu iets in die maten kopen die je hebt verwassen en dan het liefst basics en dan aan de hand daarvan kijken welke verwassen kleding qua maat overeenkomt met het nog niet gekrompen goed. Zet het even in het etiketje en dan ben je weer helemaal ready to go.
Mijn kind zit nu ruim in maat 62 bijv. Maar ik heb toch echt een keer rompers bij de HEMA gekocht van maat 50/56 die perfect overeenkomen qua grootte met rompers van maat 62 die ik heb. En dat terwijl HEMA voor mijn gevoel eerder wat klein uitvalt haha.
Niks is dus nog vergaan, ze zijn wel ERG goed gewassen.
Overigens gebruik ik wel het babykleding wasprogramma als de kleding ondergepoept is en kon mijn zoontje het daarna gewoon nog aan. Niet alles hoeft dus echt te krimpen :)
 
Hier ook een baby programma dat op 95 graden gaat. Wie dat verzonnen heeft? Ik was dus nooit iets met dat programma het duurt ook nog eens 3 uur.

Gekrompen kleertjes is helaas niks aan de doen.
 
Terug
Bovenaan