Baby kleertjes

Hoihoi, vraagje: Voor welke maten kiezen jullie met kleertjes kopen? Je weet natuurlijk nooit precies hoe groot je kindje zal zijn bij de geboorte, dus twijfel heel erg in hoeverre en welke hoeveelheden maatje 44, 50 en 56 slim zijn om in huis te hebben. Wat denken jullie?<br />
 
Wij hebben alleen maatje 56 en groter gehaald, paste beide jongens meteen bij de geboorte. Dat ene pakje in maat 50 dat we tweedehands hadden gekregen paste hooguit de eerste week bij ons, en dat het iets ruimer zit is best fijn, babykleertjes zijn een heel gepruts om aan en uit te krijgen. Mocht je toch kleiner nodig hebben kan je dat inderdaad altijd nog snel genoeg bij (laten) kopen.
 
Hoi via de echo kunnen ze het gewicht schatten bij mijn 1 ste zijden ze ongeveer 3 tweede 4 kilo. Daarom had ik bij de eerste 50 2 setjes gekocht en 56 had ik wel veel gekocht dit had hij ook 3-4 maanden aan. Tweede kind was 4 kilo hij was dan ook echt 4.1. 50 56 had ik niet gewassen maar hij had meteen 62 maat aan.
 
Ik had het eerste pakje in maatje 50 gehaald. We wisten al dat ze niet mega groot zou zijn dus ging ervanuit dat dat wel paste.
Ze was alleen kleiner dan we dachten en de eerste 2 weken maatje 44 aangehad. Dus mijn moeder is nog even naar de winkel gegaan de eerste dag haha.
 
Idd, wat al gezegd wordt, vooral niet teveel van die kleine maten. Ze groeien zo hard en je hebt heel snel iets bijgehaald.
Onze dochter was 3870 gr (en 53 cm) bij de geboorte en heeft maat 50 echt nog wel een paar weken aan gehad maar ging snel over naar 56,vooral de broekjes ivm haar lange benen.
Ben nu net bevallen van een zoon, 4070gr en ook 53 cm maar maat 50 was direct te klein. 56 ook krap. Hij is nu 3 weken, groeit als kool en draagt al maat 62. De eerste weken waren zo warm, dat hij alleen rompers aan heeft gehad en 's nachts af en toe een broekje. Dus ben blij dat ik geen nieuwe spullen in maat 50 en 56 heb gekocht en de neutrale dingen van onze dochter in de kast had gelegd. Die dingen gaan dus ongedragen weer de doos in...
Kortom, 50 en 56 niet teveel. Behalve als je dus een klein kindje verwacht (rond 3 kilo) of in de winter bevalt. Dan zijn alleen rompers natuurlijk niet voldoende.. 
 
Wij adviseren altijd 2 setjes maatje 50 en 3 setjes 56. Dan heb je van alles wat en heb je ook wat afwisseling voor de foto's. Daarna haal je lekker wat bij. Ieder kindje is natuurlijk verschillend. Misschien vind je het leuk om op onze webshop te kijken: www.volverwachting.nl. Daar scoor je zowel nieuwe collectie als leuke outlet! :) Liefs, Leontien
 
Terug
Bovenaan