baby kleertjes


Hoi Hoi

Even een vraagje, ik wil beginnen met babykleertjes wassen en de lakentjes, spuugdoekjes, hydrofielluiers etc.
Wat kan ik het beste voor wasmiddel gebruiken en moet ik het bijv allemaal op 30 graden wassen?
Ik ben totaal slecht in de was doen, en wil het nu eens een keer goed doen.
Ik weet dat je niet alle wasmiddelen mag gebruiken.
en dat het niet in de droger mag, maar wanneer mag dat wel?
in ieder geval weer dus een paaar vraagjes!
hoop gauw op antwoord terug

liefs sarah 36w5d zwanger van 1e kindje
 
Hoi,

Leuk klusje he: al dat minispul door je handen .
Wat ik toen deed was gewoon met ons eigen wasmiddel en geen wasverzachter gebruiken. Sommige mensen gaan direct alles met Neutral wassen, maar voor hetzelfde geval kan je kindje gewoon tegen jullie eigen wasmiddel en das toch ook wel makkelijk....je komt er snel genoeg achter.
Ik deed het gewoon op 30 graden met dus ons eigen wasmiddel. Het is nog niet vies he, het chemische middeltje waardoor het zo mooi strak is in de winkel moet er eventjes uit.
Truitjes etc droogde op een haakje, dan hoef je ze (bijna) niet te strijken.
Als je veel hydrofiel luiers en lakentjes hebt zou je dat het beste gewoon bij elkaar in kunnen wassen en dat kan dan ook wel heter als je zeker wilt weten....dat kan niet krimpen (hydrofiel kan tot 90 graden, makkelijk als het straks een keer heel vies wordt, gewoon in de kookwas, maar dan geen kleertjes erbij in he)

Nou, volgens mij heb ik al je vragen zo wel gehad, maar aangezien ik niet terug kan lezen zou het kunnen van niet....sorry dan!

Groetjes,
Marije (21 wk en 5 dg zwanger van de 2e)
 
Hey lief meisje..

Als je eerst goed begint met sorteren van je wasgoed op kleur dan kan er al heel weinig mis gaan... Ik heb zelf altijd twee soorten witte was.. een fijne zoals bijv t-shirtjes, truitjes, broeken en wit beddengoed, die ik niet warmer was dan 40 graden.. Daarnaast heb ik een wat vuilere witte was zoals baddoeken, washandjes, sokken, katoenen ondergoed enz.. Deze doe ik op 60 of 90 graden.. voor beide gebruik ik een witwasmiddel zoals Persil of Ariel...
Verder sorteer ik alles goed op kleur.. rood en roze tinten bij elkaar, zwart apart, groen en blauw enz.. deze en ook spijkerbroeken was ik altijd met een vloeibaar fijnwasmiddel op 30 graden...  zelf gebruik ik die van de Aldi maar ook vaak Robijn vloeibaar...

Wens je succes met je babywas.. liefs Bats
 
Babywas apart!!!!

En ben je van plan dat te blijven doen?

Jeetje wat een werk.

Ok dat je het de eerste keer voor het lekker opfrissen even apart wil wassen, maar meid alsjeblieft kijk gewoon in de labels daarin staat hoe je de boel mag wassen.

En voor een eerste was hoef je natuurlijk niets op 60 graden te doen, maar heel veel baby-kleertjes kan je heter wassen dan je eigen kleren. Ik had bij mijn eerste twee heel wat kleertjes die op 60 graden mochten. Lekker handig met de vlekken.

Maar goed een apart wasmiddel gebruiken heb ik nooit!!!!! gedaan. Mocht blijken dat je baby allergies is voor het één of ander, dan kan je altijd nog overstappen op een ander wasmiddel. Maar op voorhand, maaah dacht 't niet (of het moet veel voorkomen in de familie en dus erfelijk zijn, dan kan ik me voorstellen)

Nou succes meid, en maak het jezelf niet te moeilijk.

Miep
 
Hallo,

Eh, hydrofiel luiers moet je de eerste keer koud wassen (bij voorkeur zonder wasmiddel) en daarna kun je ze gewoon wassen op 90 graden.
De babykleertjes heb ik gewassen op 40 graden met een klein beetje waspoeder en vervolgens in de droger gedroogd met koude lucht (nou kan die droger van ons drogen op warme en koude lucht dus dat is wel meegenomen) en daarna opgehangen om ze lekker uit te hangen (dan hoef je niets te strijken).
Hydrofiel luiers hoef je, nadat ze droog zijn, niet te strijken want dan nemen ze veel meer vocht op als je ze gebruikt!!!

Groetjes Marlene
 
Ik stop alle kleertjes en luiers gewoon in de wasmachine met gewoon wasmiddel en dat gaat prima. Voor de hygiene zou ik de vuile dingen met ontlasting wel op 60 graden wassen.
groetjs
greet
 
Beddegoed wel altijd op 60 gr wassen hoor! Ivm huisstofmijt!
Broekjes en truitjes wat niet vies is gewoon op dertig, dan hou je het het mooiste. Rompertjes en hydrofile luiers kunnen altijd in de droger. Moet ook wel, want die was je vaak en dan heb je te veel aan je wasrek hangen! Soms is het makkelijk om andere kleding in de droger te doen, maar ik doe het niet altijd, het slijt er wel gauw van.
 
Hai,

Nou een heleboel tips heb je al gehad.... Ik doe alleen de rompers niet in de droger, omdat ze toch wat krimpen.... (gemerkt toen ik rompers aan mijn zus had uitgeleend... ze werden bijna een maat kleiner, dus ik moest eerder op grotere rompers dan dat ze in grotere kleertjes konden...)
Al mijn kinderkleding was ik gewoon met mijn eigen was mee. Ik doe het alleen niet in de droger, tenzij erop staat dat het mag (Vierkantje met rondje erin en vaak een of twee stippen om aan te geven hoe warm de droger mag. Als er een kruis doorstaat mag het dus niet in de droger).
Hydrofiel luiers strijk ik wel, ja ze nemen dan wel minder goed vocht op, maar ik gebruik ze voornamelijk in het bedje en de wieg om onder het hoofdje te leggen... hoef je minder vaak het hele bed te verschonen als ze spugen. Voor het afdrogen na het badje ben ik heel snel mijn badcapes gaan gebruiken omdat je je kleine daar lekker warm in kan wikkelen....
Ik gebruik trouwens Ariel (wit en colour) en geen wasverzachter omdat ik zelf niet tegen de parfum lucht kan die er vaak aan zit.
Ik heb vaak een echt witte was met alleen wit katoen wat bijvoorbeeld op 60 graden mag, een licht bonte was (creme, geel, pasteltinten), een rood/zwarte was en een groen/blauwe was. Ik spaar het op tot het weekend en was dan alles achter elkaar (heb dag/nacht tarief voor electra) maar ook omdat ik het zelf zo prettiger vind. Ik kan dan volle trommels draaien ipv halve wasjes of gecombineerde wasjes.......
Ariel bevalt mij goed, heb wel andere merken uitgeprobeerd, maar vind mijn was dan toch sneller grauw/smoezelig worden. De kleuren houden zich ook beter dan bij mijn zus.....
Kijk gewoon wat jou het beste bevalt, het is jouw wasgoed en jij moet je er prettig bij voelen!!!!!

Succes.
 
Terug
Bovenaan