Baby koemelkallergie zonder af te vallen?

Onze dochter van 7,5 maand loopt vanaf haar geboorte te kwakkelen. Onwijze huilbaby, al maanden snotverkouden, hoesten (we hebben nu een puffer), al maanden diarree (vorige week zelfs uitdroogverschijnselen en vaak rode vlekken en kapotte huid. Omdat we een heftige start hebben gehad heeft de kinderarts in het begin meegekeken naar oorzaken en zij sloten koemelkallergie uit omdat onze dochter (vaak wel moeizaam) maar goed at en flink groeide. En nu nog steeds… ze drinkt elke fles moeiteloos op… maar toch heeft ze bijna alle andere symptomen van KMA. Hebben jullie hier ervaring mee of moet je kindje echt afvallen en moeilijk drinken?
Ik denk er nl over om nu toch Neocate te proberen. Ze heeft als zoveel te voortduren gehad ?.

Benieuwd naar jullie ervaringen. Groet
 
Als ik jou was, zou ik het laten testen met een provocatietest. Km-vrije voeding is erg duur, dus het is fijn als dat vergoed wordt.
Onze zoontje bleek het niet te hebben, alleen heel erg last van reflux. Maar goed ddinken en groeien wil niet zeggen dat er geen allergie is. Als ze gewoon honger heeft, dan drinkt ze heus wel en ze krijgt voedingsstoffen binnen, dus groeit ze... mijn zoontje  blijkt wel een appelallergie te hebben, na een appel heeft ie rode plekken rond z'n mond. Ik heb zelf ook die allergie en de jeuk in je mond is heel vervelend, en toch wil mijn zoontje (4jaar) gewoon appel eten. Bij KMA voel je niet direct dat het aan de melk ligt, dus waarom zou een baby dan de fles niet opdrinken als ze honger heeft?
Ik moet zeggen dat mijn dochtertje vanaf 8 maanden tot ong 20 maanden ook elke 2 weken ziek was (verkouden, vaak met koorts). Heel vervelend, want met koorts mochten ze niet naar de opvang. Dit lijkt echt te zijn gekomen doordat na de coronaversoepelingen veel meer griepvirussen in de lucht kwamen toen mensen weer meer contact hadden. Nu ze 2 is, lijkt het allemaal een stuk beter met haar te gaan.
Ik zou toch bij de huisarts blijven aandringen om een kma provocatietest, of bloedprikken om te zien of het immuunsysteem in orde is.
 
een koemelkallergie is heel moeilijk vast te stellen, omdat de symptonen uiteenlopen. Onze zoon groeide ook als kool terwijl hij een ernstige koemelkallergie had. Hij had ook a-typische klachten. Later ook excusus gehad van de huisarts dat ze de symptonen niet goed had geanalyseerd maar "gewoon" van de standaard symptonen was uitgegaan. Ik ben het eens met de provocatietest, maar let op dat voeding maar tot 1 jaar wordt vergoed.. en soms de wachttijden voor zo'n test lang kan zijn. 
Staar je niet helemaal blind op de kma maar probeer ook eens verder te kijken? Een huisstofmijtallergie (on in de allergieën te blijven)? 
 
een koemelkallergie is heel moeilijk vast te stellen, omdat de symptonen uiteenlopen. Onze zoon groeide ook als kool terwijl hij een ernstige koemelkallergie had. Hij had ook a-typische klachten. Later ook excusus gehad van de huisarts dat ze de symptonen niet goed had geanalyseerd maar "gewoon" van de standaard symptonen was uitgegaan. Ik ben het eens met de provocatietest, maar let op dat voeding maar tot 1 jaar wordt vergoed.. en soms de wachttijden voor zo'n test lang kan zijn.
Staar je niet helemaal blind op de kma maar probeer ook eens verder te kijken? Een huisstofmijtallergie (on in de allergieën te blijven)?
Hoi,
Hier ook een kindje van 5 weken met naar mijn idee wat klachten van kma, alleen geen duidelijke huidklachten en hij groeit goed en drinkt wel. Maar veel naar mijn idee buikpijn, ook na de voeding, krijsend huilen, krampachtige bewegingen met benen en ook veel overstrekken, moeilijk slapen, kuchen/hoesten en verborgen reflux (met vaak heftige hik, niet plat kunnen liggen). Mijn man heeft als kind kma gehad denken we en in ieder geval douwworm en later dus astma, nu hooikoorts. Jeugdarts van cb wil nu eerst dat mijn zoontje wat minder voeding krijgt want ze vond het aan de hoge kant (ongeveer 800ml per dag) en mogelijk krijgt hij daar buikpijn van.
EvanS ik ben benieuwd naar welke a-typische klachten jouw kindje dan had? Want ik vermoed ook dat als de artsen strikt hun protocol/richtlijn volgen ze niet happig zullen zijn op een provicatietest, een maand pepti..ben benieuwd!
 
Hoi,
Hier ook een kindje van 5 weken met naar mijn idee wat klachten van kma, alleen geen duidelijke huidklachten en hij groeit goed en drinkt wel. Maar veel naar mijn idee buikpijn, ook na de voeding, krijsend huilen, krampachtige bewegingen met benen en ook veel overstrekken, moeilijk slapen, kuchen/hoesten en verborgen reflux (met vaak heftige hik, niet plat kunnen liggen). Mijn man heeft als kind kma gehad denken we en in ieder geval douwworm en later dus astma, nu hooikoorts. Jeugdarts van cb wil nu eerst dat mijn zoontje wat minder voeding krijgt want ze vond het aan de hoge kant (ongeveer 800ml per dag) en mogelijk krijgt hij daar buikpijn van.
EvanS ik ben benieuwd naar welke a-typische klachten jouw kindje dan had? Want ik vermoed ook dat als de artsen strikt hun protocol/richtlijn volgen ze niet happig zullen zijn op een provicatietest, een maand pepti..ben benieuwd!
Oh dit klinkt eigenlijk erg veel als hoe het bij mijn zoontje zich uitte en die dronk zelfs meer omdat hij continu honger had maar niks met de koemelk kon. Ontlasten werd op een gegeven moment ook een probeer en het rook mierzoet. Meneer viel niet af of liep niet terug in zijn groei dus dat mijn man het idd ook had gehad was niet relevant. Het moment dat hij aan de pepti ging begon hij ineens 'explosief' te groeien. Bij geboorte was hij dysmatuur (te klein), maar ineens kwam hij op een gemiddelde groeilijn uit toen hij de juiste voeding kreeg! Bij mij heeft een bezoek aan de osteopaat geholpen met zijn krampjes en het durven eisen van een doorverwijzing naar de kinderarts. Heel veel succes!
 
Oh dit klinkt eigenlijk erg veel als hoe het bij mijn zoontje zich uitte en die dronk zelfs meer omdat hij continu honger had maar niks met de koemelk kon. Ontlasten werd op een gegeven moment ook een probeer en het rook mierzoet. Meneer viel niet af of liep niet terug in zijn groei dus dat mijn man het idd ook had gehad was niet relevant. Het moment dat hij aan de pepti ging begon hij ineens 'explosief' te groeien. Bij geboorte was hij dysmatuur (te klein), maar ineens kwam hij op een gemiddelde groeilijn uit toen hij de juiste voeding kreeg! Bij mij heeft een bezoek aan de osteopaat geholpen met zijn krampjes en het durven eisen van een doorverwijzing naar de kinderarts. Heel veel succes!
Ok bedankt! Ik ga het in mijn achterhoofd houden. Hij groeit wel goed, dus in die zin geen zorgen, maar toch…
 
Terug
Bovenaan