Baby komt weer ‘s nachts

<p>Hallo allemaal, Onze zoon van 8,5 maand komt weer ‘s nachts voor voeding. Twee weken terug twee keer per nacht (1 keer voor zijn speen en de 2e keer voor voeding) en nu komt hij één keer per nacht (meestal tussen 4-5 voor voeding. Hij slaapt ook niet verder als ik hem geen voeding (borstvoeding) geef. Heb dat al meerdere malen geprobeerd namelijk. Is dit voor meer ouders herkenbaar? En hebben jullie nog tips?</p>

Voor mij wel herkenbaar. Weet niet precies de leeftijd van mijn dochter toen ze weer nachtvoeding wilde. Meestal in periodes van een sprong, doorkomen van tandjes of wat ziek zijn. Meestal duurde het een paar nachten of wisselend een paar weekjes. Ik ben er maar in mee gegaan. Stopte wel weer vanzelf. 
Ik hield het wel in de gaten ivm twijfel of ik nog voldoende melk had. Anders gaven we haar 's avonds na de bv nog wat extra kv of de nachts wat kv. 
Ze is nu 1 jaar en geef nog steeds 2 keer per dag bv. 

Heel herkenbaar, mijn dochter had zulke periodes het hele eerste jaar. Vanaf 9 maanden werd het wel steeds minder. Vanaf 1 jaar geen nachtvoeding meer gegeven maar wel slokjes water of gewone melk.
Ze is nu 2 jaar en nog steeds moet ik er s nachts nog wel eens uit (afgelopen nacht letterlijk elk uur ivm verkoudheid. Hoesten, huilen en elk uur een kus van mama willen, pffffff?) dus die gebroken nachten gaan nog heeeeeel lang door, hier tenminste wel. Zeker met nu weer een baby erbij zijn er nachten dat ik bijna niet slaap.
Succes, accepteer het maar gewoon helaas. Ik doe nu bij mijm jongste dochter (3.5 maand) ook echt niet meer moeilijk over een nachtvoeding. Als ze honger heeft, krijgt ze een flesje en dan slaapt iedereen het snelst weer door. Dit kun je niet afdwingen heb ik wel geleerd...

Hier precies het zelfde! Zelfde leeftijd ook!
Echt honger heeft ie. Vaak tussen 4 en 5..
Als we hem bij zn avondeten echt wat meer, zeg maar gerust veeeel geven. Dan slaapt hij wel door!
Hij eet de meeste dingen a la rapley, en daarvan behoorlijk veel groente! Bakje kwark er achteraan en dan gaan de meeste nachten weer goed! 
opzich niet erg als hij komt, slokje melk erin en hij slaapt verder hoor maar toch vervelend als hij om 5u komt en de wekker gaat om 6?

Wat betreft die leeftijd klinkt het als slaapregressie, dat kan inderdaad voorkomen in die periode. Hier wat meer info: https://www.sleepymindz.nl/slaapregressie/

Terug
Bovenaan