Baby kookboek eerste hapjes

Hoi, ik wil graag zelf de eerste hapjes klaarmaken. Voor inspiratie ben ik opzoek naar een baby kookboek. Iemand tips? En is een staafmixer voldoende of is een babycook is een must have?
 
Ik doe alles met een staafmixer, gaat prima! En ik gebruik momenteel geen kookboek, maar gewoon ingrediënten. Er zijn wel een paar websites die recepten hebben, daar kijk ik soms op om te zien of bepaalde groenten of zo al kunnen.
 
Ik gebruik een staafmixer. Werkt prima en is veel goedkoper. Zo'n babycook vind ik persoonlijk maar geldklopperij. Gewoon eten koken of stomen en even met de staafmixer en klaar. Heb je geen dure apparatuur voor nodig.
 
Ik vond Healthy Little Tummies heel fijn. Maar wel een andere methode. Plant Based Juniors heeft ook fijne recepten en heel veel info.
 
Ik had eerst een stomer/blender van Avent aangeschaft. Leek me superhandig! Uit de verpakking en gebruiksaanwijzing erbij… veel te veel gedoe en gauw weer retour. Ik kook de groentes en gebruik ook gewoon de staafmixer. Ik heb van iemand een boekje van het Voedingscentrum geleend voor inspiratie (Lust ik wel), maar eigenlijk heb ik dat voor de eerste hapjes nog nooit gebruikt en verzin zelf vanalles. Misschien als er wat meer variatie moet komen als mijn zoontje wat ouder is dat ik er dan wat aan heb, maar verwacht ook dat hij dan met ons gaat mee eten.
 
De maaltijdplanner voor baby's en peuters van Annabel Karmel heb ik gekregen en al zoveel leuke recepten uit gehaald.
Maar ook smikkels.nl heeft leuke tips.
Een staafmixer is helemaal prima!
 
Ik heb nooit een staafmixer gebruikt maar alles geprakt met een vork. Dan leren ze meteen wat structuur kennen. Naarmate hij ouder werd prakte ik het steeds minder fijn. Dus wat mij betreft heb je niet meer nodig dan een pan ?
 
Voor de eerste maanden hapjes bied je voornamelijk losse smaken aan. Met 6 maanden ga je misschien 2/3 groentes combineren.. daarna zullen het pas echt 'recepten' zijn.
Ik vond smikkels.nl altijd fijn. Verder haalde ik ook vaak ideetjes uit sites voor baby led weaning.
Staafmixer is meer dan genoeg. Groente koken, pureren, in ijsblokjes invriezen en als ze eenmaal bevroren zijn doe ik het in een diepvrieszakje zodat je nieuwe ijsblokjes kan invriezen.
 
Terug
Bovenaan