Baby krabt aan hoofd

Hey mommy's,

Zoontje van bijna 8mnd krabt ineens aan z'n achterhoofd. Ik zie hem dit nooit doen, misschien in zijn slaap gedaan. Hij heeft geen eczeem, heel klein beetje berg OP zijn hoofd maar niet op zn achterhoofd. Nageltjes knip ik al kort.. Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik er tegen doen? Deden of doen jullie kindjes van deze leeftijd dit ook? Af en toe tijdens drinken krabt hij aan het bed of mijn borst.

Ps: ik kan geen afbeelding toevoegen maar je ziet echt krassen op zijn achterhoofd.
 
Mijn zoontje krabt ook alles. Het bedje, de bank, de tafel, mijn been, mijn hand, mn gezicht, alles waar zijn handje komt. Vaak ook zichzelf maar niet op zijn hoofd gelukkig. Wel zijn buik en als hij dan net geen romper heeft zie je inderdaad rode krassen op de buik. Ookal zijn de nagels kort ja.
Nu is hij bijna 10 maanden en ik moet zeggen dat dat minder is eigenlijk. Maar hij kon mij ook echt flink pijn doen als hij mij tijdens het voeden krabte.
Sorry geen oplossing voor je maar ik herken het wel.

Als het tijdens het slapen op zijn hoofd is, misschien een dun mutstje op? Als hij die dan niet wegtrekt ..
 
Terug
Bovenaan