<p>Wie heeft enig idee wat ons ventje kan helpen? Ik heb het hele internet afgestruind maar nergens kan ik wat vinden en ik ben echt ten einde raad. Morgen hebben we weer een afspraak met de kinderarts maar ik krijg het idee dat dit het wel zo’n beetje is.</p><p>Ons ventje is bijna 6 maanden en is met 3 maanden een week opgenomen geweest in het ziekenhuis. Conclusie, heftige reflux en koemelkallergie. Door borstvoedings problemen heb ik na veel verdriet moeten stoppen met 3 maanden. Hij krijgt momenteel Neocate voor de kma, Nexium (dosis 1 jaar en ouder) voor de reflux, een half zakje Macrogol per dag voor de verstopping (dat kwam er nog eens bij doordat ik geen bv meer kon geven) en we dikken de melk niet meer in omdat zijn darmpjes daar compleet van over de toeren raakten met 15 diarree luiers per dag en nog meer kramp.</p><p>Als ik Google zie ik overal als oplossing, speciale voeding voor kma of medicatie tegen reflux. Alle problemen zijn daarna opgelost. Nou.. hier dus niet ?. De kinderfysiotherapeut zegt dat hij zich motorisch perfect ontwikkeld. De chiropractor zegt dat hij geen KISS of iets anders heeft, de werveltjes zitten netjes op hun plek. Het cjg en de kinderarts zien voornamelijk dat hij zich fysiek goed ontwikkelt met gewicht en lengte bovenaan de curve (hij heeft heel wat spekjes). En toch... is het slapen één grote ramp! Hij is zo moe! In slaap blijven lukt gewoon niet. Hij spartelt alle kanten op en blijft maar die beentjes optrekken. Hij slaapt, begint te huilen, gaat spartelen en wordt dan overstuur wakker. Als hij na 1 slaapcyclus wakker wordt krijg ik hem meestal wel weer in slaap.. totdat die krampjes weer komen.</p><p>Ik heb een ergonomische draagzak, maar mijn rug kan niet meer (heel mijn fysiek trouwens, ik ben gewoon op). We hanteren zo veel mogelijk RRR, ook al rent er een peuter van 2 rond. Hij wordt al wakker in bed gelegd en met wat hulp en huilen valt hij wel in slaap. Maar meer dan 3 x 30 minuten (vaak minder) lukt overdag echt niet. En de nacht kunnen we er alsnog tig keer uit, wil hij gevoed worden tussen 23.00 / 00.00 en 04.00 / 05.00 (we zijn deze aan het minderen in de hoop dat hij straks van 19.00 tot 07.00 wil slapen met alleen de late avond voeding) en is hij weer wakker rond 6 a 7 uur sochtends. </p><p>Voor de duidelijkeid, ik heb geen probleem met even laten huilen (elke paar minuten troosten in bed) en we hebben alles geprobeerd (inbakeren, donkere kamer, babymuziek, stilte, gerommel er om heen, laten huilen, niet laten huilen, etc). Maar hij blijft zo verschrikkelijk krampen en onrustig. Ik snap wel dat hij zo slecht slaapt. Maar de hamvraag is dan, wat kan er nog aan de hand zijn? Alles zou toch getackeld moeten zijn?</p><p>Mijn man en ik slapen nu een tijdje om de beurt in de logeerkamer aangezien we het anders niet redden door de oververmoeidheid. Overdag bijslapen gaat niet doordat onze knul niet kan slapen. </p><p> </p><p>Is er iemand, iemand ?, die misschien een idee kan hebben wat een nog met dat buikje aan de hand kan zijn? Ik ga denk ik vragen om een echo morgen, gewoon om het uit te sluiten.</p><p> </p><p>Alvast bedankt. Groetjes een vermoeide mama.</p>