Baby krijgt zichzelf moeilijk in slaap

<p>Mijn dochter is 5,5 week oud. Ik merk dat ze zichzelf moeilijk in slaap krijgt overdag en ‘s avonds. Ik heb keurig een slaap ritueel om het voor haar voorspelbaar te maken. Na de fles spelen we even en ze speelt/ligt nog even alleen. Daarna leg ik haar in bed. Ik baker haar in. Vervolgens ligt ze vaak 1/1,5u wakker, ze huilt niet maar ligt wat te kreunen, bewegen en rond te kijken. Wordt dit op een gegeven moment minder? Moet zij wennen aan het ritme en het alleen liggen?</p>

Ik heb begrepen dat babies in het begin het nog moeilijk vinden om zelf in slaap te komen, ze hebben daar vaak nog hulp bij nodig zoals wiegen, flesje/borstvoeding, zingen, knuffelen, etc.
Het wordt later beter, maar wellicht dat je toch nog even kan wiegen of iets om te zorgen dat je kleintje lekker gaat slapen.

Ik denk dat je echt een super baby zou hebben als die zichzelf in slaap krijgt op die leeftijd! De meeste moeten de eerste 3 maanden wel in slaap gewiegd of gevoed worden. Leg je je kindje wel optijd/te vroeg/te laat in bed als je kijkt naar de wakker tijden?

Ik zet soms op Spotify een White noise aan met daarin een hartslag. Dan is mijn meisje zo vertrokken (en als ik niet oppas ik zelf ook ?).
Ik doe dit alleen als alle andere manieren niet lukken want ik wil niet dat ze straks alleen maar met White noise aan in slaap kan vallen ☺️

Je moet Het zo bedenken, je kindje is in je buik negen maanden lang in slaap gewiegd met continue geluid om zich heen. Dus het is zo gek niet dat een baby dat niet alleen stil liggend kan. Alle 4 mijn kindjes zijn de eerste maanden alleen maar bij mij in slaap gevallen. Ze is nog zo klein, lekker bij je houden en die slaap training komt later wel.

Terug
Bovenaan