Baby krijst in de maxi cosi.

Lieve mensen,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen..

Wanneer ik ons lieve mannetje van 6 weken in de maxi cosi doe, begint hij mega hard te krijsen.. wanneer ik de maxi cosi oppak wordt hij stil.
Maar nu komt het ergste..
tijdens het autorijden kan hij ineens uit het niets beginnen te huilen (echt over zijn toeren) en stopt dan ook niet meer, het is oorverdovend en hartverscheurend.
Ik sta nu bijna vaker langs de kant van de weg om hem te troosten (als ik hem eruit haal is hij meteen stil) en begin zo erg op te zien tegen het auto rijden.

Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen of tips?
 
Pff ja er zijn kinderen die het afschuwelijk vinden in de maxi cosi. Een nichtje van me had het ook, altijd krijsen. Maar toen hebben ze een andere maxi cosi gekocht en ging het beter. Ze hadden een maxi cosi waarin het kindje heel diep lag en heel vast. Ze kon d'r hoofd niet eens draaien, zo diep en strak lag ze. Was extra veilig en bla bla bla, maar absoluut geen fijne maxi cosi.
Toen hebben ze een wat simpelere maxi cosi gekocht (gewoon van het merk maxi cosi) waarin het kindje beter d'r hoofd kon draaien en wat meer ruimte had. Toen ging het al stukken beter.

Dus ik weet niet wat voor maxi cosi je hebt, maar misschien iets om te overwegen. Maat dan nog zijn er kinderen die de maxi cosi echt vreselijk vinden. En als je wandelt met de maxi cosi op de wagen ipv de wagenbak? Is het dan ook zo?
 
Heel herkenbaar. Ik heb niet echt oplossingen. Onze dochter krijste een keer zo hard dat ze daarna bij haar gebruikelijke spugen bloedvlokjes had. Gelukkig niet ernstig. Maar je kan niet overal meteen stoppen. En ze huilde altijd in de auto. 
Vanaf 6 maanden werd het heel langzaam aan beter. Ze vond het toen leuk als ik liedjes zong voor haar. En ze was wel een minuut of 10 vermaakt met een speeltje dat ze een tijdje niet gezien had ofzo. En 45 min slapen lukte toen wel. Dus als ik langer moest rijden, dan ging ik rond het moment van een slaapje, dan viel ze na een minuut of 10 voor 45 min in slaap (ze slaapt erg slecht in de auto). Ben je al een uur verder. Nog even liedjes zingen en spelen. De twee uur naar mijn familie was toen alleen het laatste half uurtje nog kut en krijsen. Ik ging er ook wel naast zitten als mijn man reed. Speentje geven enzo.
Ik had rond 9 maanden heel hoge verwachtingen van de autostoel. Rechterop zitten. Meer bewegingsruimte. Uit het raam kijken. Maar neehoor, was nog steeds niet leuk. 
Wederom hoge verwachtingen gehad van vooruit kunnen kijken na 15 maanden. Maar ook dat was niet wat ze nodig had. 
Inmiddels is ze 18 maanden en autoritten zijn goed te doen. Ze is wel grotendeels wakker. Maar nu kan ze een beetje kletsen. En met interactie kom je ver. Ik rij nog steeds op momenten dat ze in ieder geval eventjes slaapt. En ik geef haar op lange stukken een speen en een drinkbeker. Altijd een speelgoedje. Maar nog steeds huilt ze wel eens veel tijdens een rit. En ze gaat er altijd driftig en stijf in een boogje in, waarna ik een paar schoppen krijg. 
We weten nu ook wat het is. Ze vindt vast zitten niet leuk. Niet in de wandelwagen, niet in de eetstoel, niet in de auto. Ze heeft er zelfs een hekel aan om zwembandjes om te krijgen of een trui over haar hoofd te krijgen. We hebben een osteopaat bezocht. Maar die vond niks geks en het maakte geen verschil. Ze is gewoon zo. Ze wil bewegingsruimte hebben, en tja dat krijgt ze niet in de auto. 
 
Bijna hetzelfde als wat Lewis zegt idd.
Onze dochter ging ook bijna altijd krijsen in de maxi. Later ging ze soms slapen (maar altijd dutjes van Max 45 min) of krijsen ??. Ik vond het ook niet leuk om auto te rijden met haar. Toch bleef ik het doen en gingen we haar na een tijdje met de auto naar de opvang brengen waardoor ze veel vaker in de auto zat maar voor korte stukjes. Vanaf toen ging het iets beter, ook op lange ritten. Helaas bestaan er kinderen zoals de onze die niet in slaap vallen zodra ze in een auto zitten en pas weer wakker worden als je op bestemming bent. (Ik was zelf wel zo'n kind, maar dat genetische materiaal is blijkbaar niet goed doorgekomen??)
 
Hé Romy!

Super bedankt voor je reactie, ik ga is kijken of hij ook gaat huilen als ik hem in de MC zet op de wagen. Ben nu zeer benieuwd of hij dan ook zo overstuur raakt, zo kan ik dingen uitsluiten.
Wij hebben de maxi cosi van het merk maxi cosi-Joolz.
Het klopt dat hij wel erg vast zit in de MC, vind het ook aardig diep liggen, ga is kijken of ik daar ook iets op kan verzinnen.

Dank je wel voor de tips!
 
Ohh vreselijk he! Mijn jongste deed dat ook zo erg. Hij heeft ook heel lang op de voorstoel gezeten. Dat leek mij veiliger dan een moeder die constant ondersteboven hangt om spenen te zoeken ofzo. Wel met de airbag uit natuurlijk!
Maar op deze manier ging het voor ons een stuk beter
 
Ik heb dit ook een aantal weken gehad met mijn dochter van nu 16 weken oud. Op een gegeven moment ging ik gewoon niet meer weg met haar in de auto want het was 1 ellende. Wat hierboven ook gezegd word, ik heb haar naast mij op de passagierstoel gezet. Dit lijkt te werken! Kan ik soms ff snel speentje geven en contact met haar hebben. Vergeet niet de airbag uit te zetten voor je je kindje op die kant gaat vervoeren.
 
Mijn zoontje ging ook élke meer huilen, super sneu. Zeker omdat we het plan hadden naar Zuid-Frankrijk te rijden met 2 maanden alvast de verkleiner uit maxi cosi gehaald, ondanks dat hij dan nog beetje ‘verzoop’ in stoeltje. En zo’n muziek doosje eraan gehangen. Met 3 maanden 15 uur in de auto en alleen elke 3u een heel klein huiltje omdat hij honger had, verder slapen en kijken…
 
Terug
Bovenaan