Baby kruipt niet

Mijn baby is bijna 10 maanden maar kruipt/tijgert maar niet. Gaat ze dit overslaan of gaat ze nog wel kruipen. Al oefen ik wel met haar maar zie maar geen vooruit gang.

Ieder kindje is anders en heeft een eigen tempo. Mijn dochter deed een soort billenschuiven en liep 2 maanden daarna. Vond kruipen helemaal niks. Ik zou me geen zorgen maken, het komt vanzelf!

Ik zou me geen zorgen maken hoor, onze dochter heeft een heeele tijd getijgerd of met haar billen geschoven. Daarna ging ze lopen, ze kan wel kruipen maar ze is er nog steeds geen kei in en ze vind het ook niks aan ?

Geen zorgen mij zoontje heeft nooit gekropen of getijgerd, hij begon opeens met 14 maanden te lopen. Ieder kind is anders. En je kan niemand vergelijken we zijn allemaal uniek ?

Idd, maak je geen zorgen. Uiteindelijk gaat elk kind lopen hoor ;)

Mijn oudste dochter ging met 11 maanden tijgeren, met 13 maanden kruipen en lopen met 18 maanden. Ze was niet zo snel, maar ach.. daar merk je niks meer van zodra ze eenmaal toch liep.

Mijn jongste dochter kroop met 8 maanden al en liep met 12 maanden. Dus dat is een bizar verschil met haar zus. Twee kinderen van dezelfde ouders, toch heel anders ;)

Komt vast vanzelf, niet alle kindjes zijn even snel. En met 10 maanden is het nog niet eens vreselijk langzaam hoor!

Mijn dochter is ook bijna 10 maanden. Kan sinds begin januari tijgeren. En kruipt ook nog niet. Ze kan ook nog niet zelfstandig tot zit komen. Maar daar is geen enkele interesse in, omdat ze veel liever tijgert. Ze kan wel in kruiphouding op de grond, maar blijft dan gewoon zo op handen en knieen staan. Ze heeft niet door dat je dan naar voren kunt. Wel kan ze op haar knietjes rechtop zitten, als ze zich vasthoudt. In die houding haalt ze steeds de boxlade leeg. Ik denk dat ze eerder staan gaat oefenen dan kruipen. 
Overigens kan de mijne ook "nog niet" zwaaien en klappen, en doet maar mondjesmaat klanken na. Hier volgen we al lang de lijstjes niet meer, word ik alleen maar gestresst van. Ze gaat op haar eigen tempo en leert elke week weer nieuwe dingen, en dan hoef je je dus geen zorgen te maken.

Mijn zoon heeft nooit getijgerd, ging met 12 maanden kruipen en kon met 15 maanden los lopen. Zoals je in alle verschillende verhalen hierboven kan lezen, elke kindje doet het anders!

Geen zorgen over maken, ik had het hierover met vriendinnen toen ik dacht dat mijn zoontje wat laat was met tijgeren/kruipen en er al wel een tijdje tegenaan zat. Maar toen hoorde ik van allerlei mensen dat hun kinderen alleen maar rolden tot ze gingen lopen, of billenschuiven, of een soort gehurkte zit-loop produceerden en dat hele kruipen overgeslagen hebben. Allemaal gewoon normaal gezond groot geworden, en als ze het zouden willen zouden ze nu kunnen kruipen, maarja, welke volwassene doet dat nou?

Terug
Bovenaan