baby laag dragen kans op vroeggeboorte?

<p>Hoi hoi mama’s Ik ben 32w zwanger van mijn 2e kindje, nou had ik vorige week een afspraak bij de vk,  maar zit toch ergens mee. Tijdens de afspraak zei ze dat de baby laag lag en al een beetje ingedaald was. Nou zegt iedereen om mij heen ook dat het een beetje laag zit. Nu ik mij verdiep hierin kan het dus ook zo zijn dat de baby dan eerder komt.. is dit waar? Heeft iemand hier ervaring mee? Weet niet wat ik moet verwachten nmlk.   de 1e is gekomen met 39+3</p><p>groetjes,</p>

Geen idee wat er wetenschappelijk over te zeggen is maar mijn eigen ervaring: hij lag vroeg in gedaald (ik dacht 33 wkn) en na een inleiding van 4 dagen met 40 wkn was hij er nog niet ?. Wij zeggen voor de grap wel eens dat als ze geen keizersnede hadden gedaan dat hij er nu nog in zou zitten. Ik zou me niet te veel zorgen maken. Als daar reden voor was geweest had je vk dat zeker gezegd. 

Ik ken ook meiden genoeg die met een ingedaald kindje met 32/33/34 weken overtijd zijn gegaan, dus het zegt echt niks. Net als verliezen slijmprop of beginnende ontsluiting, kan je ook lang mee doorlopen..

Mijn 1ste is geboren met 34 weken.
Mijn 2de kindje was al vroeg ingedaald 32 weken ook en lag dus laag maar kwam met 41 weken.
Ik werd daar ook even bang van maar dat zegt dus helemaal niks. ?

Mijn kindje lag ook al vroeg laag en was vroeg ingedaald en kwam met 40+6. Terwijl bij een inwendige echo met 38 weken ivm verdenking hoge vliesscheur de gynaecoloog nog zei: jeetje wat ligt dit kindje laag.

Denk dat het niet perse iets zegt

Mijn jongste lag ook al vroeg laag. Zo laag dat ik als ik in bad lag z'n hoofd kon voelen met m'n vingers (beetje raar misschien, haha!) vanaf een week of 35 was dat al. De verloskundige zei het ook iedere keer.
Ik heb een normale bevalling gehad. Wel snel en heftig, maar na 2x persen was hij er al aangezien hij al voor de uitgang lag.
En ik ben met 41.1 bevallen, dus het zegt niks

Mijn zoon lag met 32 weken ook al ingedaald. Met 35 weken zo laag dat ik met moeite nog kon lopen en zitten omdat zijn hoofd zo diep in mijn bekken lag. Uiteindelijk zijn met 38+3 mijn vliezen gebroken en is hij een dag later geboren, via een normale vaginale bevalling. Succes met de laatste loodjes!

Terug
Bovenaan