Baby laat zich niet neerleggen

<p>Hoi,</p><p>Ik heb een dochter van net 4 weken en één van bijna 2. Nu doe ik veel met de draagzak omdat de jongste zich slecht laat neerleggen. Dan kan ik ook meer spelen e.d  met de oudste. Nu is het probleem dat ik tijdens het slaapritueel van de oudste de jongste graag weg wil leggen zodat ik mij volledig kan richten op de oudste. Het probleem is dat ik tijdens dit ritueel de jongste alleen maar hoor huilen. Ik vind haar daar echt te jong voor maar gun de oudste ook haar momenten en al helemaal haar slaap ritueel. Ze is al zo lief en geduldig !</p><p>Ik vind dit zo ontzettend lastig en ik vroeg mij af of er hier mensen zijn met tips om dat soepel te laten verlopen? Iedereen tevreden houden blijft denk ik lastig, maar wie weet heeft iemand een tip ! </p><p>Groetjes </p>

Misschien een leuke electrische schommelstoel voor je kleintje zoeken als je die nog niet hebt? Bij ons ging het net zo en dat kwam door reflux. Hij kon fus gewoonweg niet liggen. Hopelijk is dat bij jullie niet zo maar achteraf had ik echt een schommelstoel moeten hebben ?

Bedankt voor de snelle reacties !  Een knuffel met mijn geur heb ik inderdaad. Een wipper heb ik wel. Gewoon niet aan gedacht om die dan te gebruiken. Mijn hersens werken nog niet optimaal haha. Ik was alleen maar bezig met het feit dat de jongste eigenlijk ook moest slapen (voeding, luier e.d. gehad). Maar goed als ze huilt slaapt ze natuurlijk ook niet. Ga het met de wipper morgenavond gelijk proberen! Dan zet ik die gewoon boven neer als ik bezig bent met de oudste.   Thanks voor de tip. 

Ik heb hier hetzelfde probleem. Dochtertje van 5 weken die ook niet langer dan 5-10min alleen kan liggen (behalve als ze slaapt dan). Nooit gedacht dat het door reflux zou kunnen komen. Dacht altijd dat ze gewoon niet alleen wilde zijn ofzo. Val me wel op dat ze laatste tijd melk opboert en dan weer doorslikt.
Ik ga woensdag voor het eerst naar CB, zal daar eens advies vragen. Want dat constant vast moeten houden en elke keer moeten troosten als ik haar even neer heb gelegd breekt me wel op..

Daar heb ik ook niet eerder bij stil gestaan dat het iets anders zou kunnen zijn. Het is bij haar wel zo dat zodra we de nacht in gaan, ze zich prima in de co-sleeper laat leggen en dan ook wel slaapt van voeding tot voeding. Gaat die onrust in de nacht ook nog bij jou door NicolevdS?
Wat mij opvalt is dat ze nooit melk teruggeeft. Ik weet nog van mijn oudste dat er regelmatig wat terug kwam na de voeding. 

Nee 's nachts is ze verl rustiger. Moet haar wel eerst in mijn armen in slaap laten vallen hoor. Maar ze lag net naast ne op de bank te slapen en dan wordt ze wakker en is het gelijk weer huilen. Dus schone luier gegeven en dan hoor ik haar soort verslikken en moet ze hoesten 2 uur na laatste voeding. En dan huilt ze erna nog paar minuten hysterisch ook al heb ik haar vast en dan is het weer goed...snap het niet altijd want waarom zou ze er snachts geen last van hebben dan...?

Terug
Bovenaan