Baby laten doorslapen dmv speen

<p>Hoi, sinds een week ben ik de nachtvoeding van mijn dochter van 2 maanden aan het afbouwen. Afgelopen nacht heeft ze voor het eerst geen fles gehad. Ze is wel een aantal keer wakker geworden, maar telkens met haar speentje weer in slaap gevallen (tot 7.00u). Ze heeft ook niet gehuild, wel een beetje lopen woelen. Heeft iemand hier ervaring mee en na hoeveel nachten sliep jouw baby toen uiteindelijk zelf door?</p>

Poeh, 2 maanden is wel heel jong om de nachtvoedingen af te bouwen. Ze hebben die dan nog hard nodig voor groei en hersenontwikkeling. Waarom wil je nu al de nachtvoedingen afbouwen?
Er zijn kinderen die zo tevreden zijn met een speen dat ze, ondanks dat ze eigenlijk honger hebben, met een speen weer in slaap vallen en zo dus eigenlijk te weinig voeding binnen krijgen. Dat je dochter nu tevreden is met een speen betekent dus niet automatisch dat ze dus geen honger heeft. 

Ik snap dat nachtvoedingen heel vermoeiend kunnen zijn en doorslapen heerlijk. Maar dat kun je op deze leeftijd echt nog niet verwachten. Zijn er andere mogelijkheden om het wat makkelijker voor jezelf te maken?

Hoi, hier een babytje van 2,5 maand. Zij slaapt de nacht ook door, geen voeding dus. Ik heb dit niet bewust afgebouwd omdat ze heel snel de nacht doorsliep. Ik heb dit besproken met de mensen die er verstand van hebben, ennn zij zeggen dat het helemaal prima is! Prima zolang je kindje overdag aan voldoende voeding komt en dit te zien is in gedrag en groeicurve. Als ze wel een keertje wakker word in de nacht dan voed ik haar op verzoek, maar dat gebeurt zelden ;)

Hoi,
Ik zou de nachtvoeding alleen weg laten als je kindje zelf aan geeft dat hij/zij niet hoeft. Dan bedoel ik, niet wakker worden voor een voeding. 2 maanden is echt jong om er zelf mee te stoppen.
Hier 2 kids: oudste heeft nog heel lang tussen 4 en 5 een voeding gehad. De jongste sliep al vanaf 5 weken van 12 tot 7. Niks aan te doen.
Ik ken ook kindjes die zeker 1 jaar nachtvoeding hebben gehad.

Eens met momoftwokids. Als je kindje uit zichzelf helemaal doorslaapt, prima!

Maar echt, als je kindje 10x wakker wordt voor de speen, geef dan alsjeblieft gewoon een voeding. Hebben ze echt nog nodig met 2 maanden! Misschien is er soms een nacht dat ze doorslaapt, heerlijk! Maar verwacht dit echt niet elke nacht!!! Doorslapen kun je niet afdwingen, zeker niet op deze leeftijd. En met 10x de speen terug duwen en al het gerommel in de nacht ben je veel drukker dan even een flesje geven en allemaal doorslapen daarna.

Mijn beide kinderen kwamen af en aan tot 14 maanden voor een voeding s nachts. Soms sliepen ze een weekje door, dan weer een week niet. Er zijn tal van redenen waarom ze wakker kunnen worden s nachts en dat is heel normaal. Gebroken nachten horen er gewoon bij met kleine kinderen, de eerste jaren (!!!) Ik denk echt dat je teveel wilt en verwacht van je kleine baby..

Ja wij hebben het ook afgebouwd op deze manier. Onze dochter sliep door vanaf 7 weken en op haar eigen kamer.. Vanaf 6 weken proberen af te bouwen en idd speen aanbieden ipv fles, en als ze ging huilen wel fles aangeboden maar idd door middel van speentje sliep ze vrij snel door.

Terug
Bovenaan