Baby laten slapen?

Mijn dochter is 8 weken oud en slaapt ongeveer al 3 weken de nachten door. Laatste voeding rond 19.30 en dan maakt ze een ruk tot 7.00/8.00 de volgende dag. Enorm blij mee natuurlijk, maar moet ik dr niet 's nachts wakker maken voor voeding? Ik ging er vanuit dat als ze niet komt het dus niet nodig is... Maar nu lees ik overal dat dat wel gebruikelijk is. Verder groeit ze goed en krijgt ze ongeveer 6 voedingen per dag.

Als ze alert reageert zodra ze de nacht uit komt en zoals je zegt je goed groeit dan is het goed lijkt me. En je doet dit ten slotte al 3 weken, om haar nu nog wakker te gaan maken 's nachts is ook zoiets. Laat ze zich overdag wel horen als ze honger heeft?

Mijn kleine van 5 week slaapt ook door. Van 00:00-8:00 ? dacht precies het zelfde: is het wel goed, krijgt ze zo niet te weinig eten?
(Moet ook zeggen door slaap te kort, druk ik de wekker van voeden uit en val ik gelijk weer in slaap)
Laat zich overdag zeker wel horen als ze eten wil.

Als ze verder goed groeit; lekker van genieten! Mijn dochter sliep vanaf 6 weken op BV ook door van 10-8, heerlijk! Helaas vanaf een maand of 4 weer een nachtvoeding en nu, met 18 maanden, komt ze nog steeds geregeld voor een flesje ‘s nachts en kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik er die eerste weken niet meer van genoten heb;)

Het is overduidelijk als ze overdag honger heeft! Verder is ze inderdaad heel alert en slaapt ze overdag ook nog prima. Dan moet ik er denk ik maar heel erg van genieten. ?

Wauw wat fijn zeg! Hier een dreumes van 17 maanden van wie we zouden wíllen dat ie ooit dit soort nachten maakte ?.
Maar idd, zoals al gezegd is. Als ze alert is, genoeg eet enzo overdag en aankomt is het volgens mij geen probleem! Geniet ervan!!!

Helemaal eens met wat er al gezegd is, met 2 kleine opmerkingen (uit de ervaring met ons meisje).
-als ze ingebakerd slaapt, kan het zijn dat ze s nachts niet wakker wordt voor een voeding maar eigenlijk wel honger heeft.
- je zou kunnen checken wat haar temperatuur is s ochtends en s avonds voor het slapen. Dat gaf de kraamverzorgster bij ons aan. Als dr temperatuur s ochtends een stuk lager is en ook echt aan de lage kant, dan heeft ze misschien beetje haar reserves gebruikt. 

Hier sliep onze meid ook met 3 weken door. Overdag drinkt ze voldoende, en laat ze zich strak om de 3 uur horen voor eten. Ik maak haar wel elke ochtend om 08.00 uur wakker voor het ritme. Ze is 4,5 maand. Soms meld ze zich in de nacht even voor een speentje. Zou me geen zorgen maken als ze goed alert is overdag, en voldoende plas en poepluiers heeft. Hier slaapt ze overdag ook nog ontzettend veel, ze kan maximaal 1,5 u wakker zijn rond een voeding. Gewoon een lekkere slaapkop!

Terug
Bovenaan