Hi allemaal,<br />Ik heb 2 praktische vragen. Ben benieuwd of jullie goeie tips hebben of hoe jullie dit doen.<br /><br />Mijn eerste vraag gaat over het volgende. Ons zoontje is nu 6 weken oud. In de nacht lekt hij bijna altijd door (plas) en kan ik hem dus weer helemaal omkleden en wassen. Het is telkens als ik degene ben geweest die de luier heeft om gedaan. In het begin ook wel eens bij m'n man maar tegenwoordig alleen bij mij. M'n man heeft al mee gekeken als ik de luier om doe en hij zegt dat ik het gewoon op dezelfde manier doe als hij dus dat hij ook niet weet waar het mis gaat. Zijn er mamas die dit zelfde probleem hebben gehad? Wat doe ik verkeerd!? We gebruiken de luiers van Pampers maatje 2 (maat 1 is echt te klein nu). Ik doe de lek randjes altijd uitklappen en zijn piemeltje wijst omlaag. Heeft iemand de gouden tip voor geen doorlekken meer?? Oh en het komt niet doordat zijn luier vol is want deze is soms zelfs nog droog omdat alles dus erlangs is gegaan.. de natte plek zit meestal aan zijn zij of rug.<br /><br />2. In bed draagt m'n zoon een pyjamaatje. Hij wordt in een wikkeldeken in slaap gewiegd en dan in bed gelegd. Hij slaapt dus in de wikkeldeken en daarboven ook de gewone wiegdeken. Is de wikkeldeken overbodig? De kraamzorg deed het op deze manier en we zijn het eigenlijk gewoon zo blijven doen maar soms vraag ik me af of hij niet gewoon voldoende heeft aan alleen de wiegdeken? Hoe leggen jullie je kleintje in bed? Met hoeveel laagjes/dekens? <br /><br />Bedankt voor de tips alvast!<br /><br />