Baby lekt altijd door en welke deken in bed

Hi allemaal,<br />Ik heb 2 praktische vragen. Ben benieuwd of jullie goeie tips hebben of hoe jullie dit doen.<br /><br />Mijn eerste vraag gaat over het volgende. Ons zoontje is nu 6 weken oud. In de nacht lekt hij bijna altijd door (plas) en kan ik hem dus weer helemaal omkleden en wassen. Het is telkens als ik degene ben geweest die de luier heeft om gedaan. In het begin ook wel eens bij m'n man maar tegenwoordig alleen bij mij. M'n man heeft al mee gekeken als ik de luier om doe en hij zegt dat ik het gewoon op dezelfde manier doe als hij dus dat hij ook niet weet waar het mis gaat. Zijn er mamas die dit zelfde probleem hebben gehad? Wat doe ik verkeerd!? We gebruiken de luiers van Pampers maatje 2 (maat 1 is echt te klein nu). Ik doe de lek randjes altijd uitklappen en zijn piemeltje wijst omlaag. Heeft iemand de gouden tip voor geen doorlekken meer?? Oh en het komt niet doordat zijn luier vol is want deze is soms zelfs nog droog omdat alles dus erlangs is gegaan.. de natte plek zit meestal aan zijn zij of rug.<br /><br />2. In bed draagt m'n zoon een pyjamaatje. Hij wordt in een wikkeldeken in slaap gewiegd en dan in bed gelegd. Hij slaapt dus in de wikkeldeken en daarboven ook de gewone wiegdeken. Is de wikkeldeken overbodig? De kraamzorg deed het op deze manier en we zijn het eigenlijk gewoon zo blijven doen maar soms vraag ik me af of hij niet gewoon voldoende heeft aan alleen de wiegdeken? Hoe leggen jullie je kleintje in bed? Met hoeveel laagjes/dekens? <br /><br />Bedankt voor de tips alvast!<br /><br />
 
Hier sinds dag 1 zelfde probleem. Nu ook 6 weken. Wij hebben verschillende merken gebruikt. En gebruiken nu maat 3 al van de etos. Eigenlijk te groot maar houd als we hem strak dien wel precies 4 uur de plas tegen overdag en snachts zelfs 8 uur. Luier vast doen als hij zn beentjes omlaag doet en zn buik dus dunner is helpt ook.
 
Mijn zoontje is bijna 1 en lekt nog steeds snachts door. Nu gaat het wel beter trouwens!
Maar ik heb alles geprobeerd:
Luiers andersom omdoen, pamperbroekjes etc. Daarna maar bij neergelegd dat we maar extra moesten wassen ?
 
Als de plas lekt aan de kant van de rug helpt het om het bovenste randje van de luier op de rug naar binnen toe om te klappen. Zodat je als het ware een soort ‘dammetje’ maakt. Je kan hem tot de plakkers omvouwen, en verder de luier gewoon vastmaken. Als de romper erg strak om de luier zit een maatje grotere romper aan doen. Dat zijn dingen die hier wel helpen. Hier een dochtertje van 10 weken wat ‘s nachts van 23-8uur slaapt met een Kruidvat luier nummer 3. Als ik op bovenstaande dingen let is ze de volgende ochtend nog gewoon droog.

En je andere vraag pyjamaatje wikkeldeken laken en dekentje klinkt best warm. Want dan ligt hij onder 2 dekentjes. Misschien als wikkeldeken een XXL hydrofiele luier gebruiken?
 
Wij hebben voor onze zoon ‘s nachts 1 maat groter van luier en dat werkt voor hem en ons super! Eerder verschoonde ik hem als ik zelf naar bed ging nog wel eens, hij had daar ook geen erg in.

We gebruiken geen dekens maar de puckababy slaapzakken.
 
Vervelend dat je zoontje doorlekt. Wellicht kun je kruidvat luiers proberen. Ik heb pampers, etos en kruidvat gebruikt. Bij mij was kruidvat het meest lekbestendig. 
En wellicht kun je kijken hoe strak je de plakkertjes doet. Ik heb het idee dat dat ook uitmaakt voor doorlekken of niet. 
 
De wikkeldeken gebruiken ze in het begin omdat ze zichzelf niet goed op temperatuur kunnen houden. Daarna is die niet meer nodig.
Je zou kunnen overwegen je kindje in een slaapzakje te laten slapen. Sommigen doen dan geen deken/laken meer. Ik doe dat zelf wel vind het anders wat fris en kaal.

 
Passen de rompers nog? Ik zou een grotere romper proberen, want een te strakke romper is vaak het probleem (ik heb een jaar een doorlekkende zoon gehad totdat ik overstapte op losse hemdjes…??)
Qua dekens heb ik altijd aangehouden: wat je zelf prettig zou vinden, plus 1 laagje. Dus is afhankelijk van de dikte van de deken en temperatuur van het kamertje en lastig te zeggen..
 
Terug
Bovenaan