<p>Hi,</p><p>Mijn baby van 7 weken valt overdag alleen wiegend in slaap zodra ik hem te snel weg leg gaat hij huilen. Ik ben minstens een half uur bezig met wiegen en ik kan hem minstens een half uur daarna of langer pas weg leggen. Soms wordt hij dan nog om de 15 min wakker en begint het weer opnieuw tot de volgende voeding. Dit kost erg veel tijd en energie. Meestal heb ik hem maar gewoon in een draagzak als ik dingen te doen heb. Ik heb het boek van baby in een droom ritme en daar staan handige tips in oa binnen 1u a 1,5u naar bed bij de eerste slaap signalen. Wakker op bed leggen etc etc.. alleen dit werkt averechts en als ik hem netjes op tijd wakker of half wakker in bed leg gaat hij krijsen en raakt hij overstuur. Ik ben bang dat hij hierdoor een negatief beeld krijgt van het naar bed gaan. Ik probeer ook een ritme aan te houden slapen,wakker,voeden, spelen, slapen alleen door de korte slaapjes wordt dit verstoord.</p><p>Nou vraag ik me af hoe andere mama's dit aanpakken ?! Een vriendin van mij hoeft haar baby alleen op bed te leggen licht uit en ze valt in slaap. Hierdoor ga je toch aan jezelf twijfelen ook al weet ik dat elke baby anders is..</p><p>Ook gaat hij straks naar de opvang en daar maak ik me nu al druk over omdat zei natuurlijk geen tijd hebben om de heledag met hem bezig te zijn.</p><p> </p><p> </p>