Baby leren alleen in bedje te slapen

<p>Hi,</p><p>Mijn baby van 7 weken valt overdag alleen wiegend in slaap zodra ik hem te snel weg leg gaat hij huilen. Ik ben minstens een half uur bezig met wiegen en ik kan hem minstens een half uur daarna of langer pas weg leggen. Soms wordt hij dan nog om de 15 min wakker en begint het weer opnieuw tot de volgende voeding. Dit kost erg veel tijd en energie. Meestal heb ik hem maar gewoon in een draagzak als ik dingen te doen heb. Ik heb het boek van baby in een droom ritme en daar staan handige tips in oa binnen 1u a 1,5u naar bed bij de eerste slaap signalen. Wakker op bed leggen etc etc.. alleen dit werkt averechts en als ik hem netjes op tijd wakker of half wakker in bed leg gaat hij krijsen en raakt hij overstuur. Ik ben bang dat hij hierdoor een negatief beeld krijgt van het naar bed gaan. Ik probeer ook een ritme aan te houden slapen,wakker,voeden, spelen, slapen alleen door de korte slaapjes wordt dit verstoord.</p><p>Nou vraag ik me af hoe andere mama's dit aanpakken ?! Een vriendin van mij hoeft haar baby alleen op bed te leggen licht uit en ze valt in slaap. Hierdoor ga je toch aan jezelf twijfelen ook al weet ik dat elke baby anders is..</p><p>Ook gaat hij straks naar de opvang en daar maak ik me nu al druk over omdat zei natuurlijk geen tijd hebben om de heledag met hem bezig te zijn.</p><p> </p><p> </p>

Wat doe je als hij begint te huilen in bed?  Bij baby in een droomritme staat ook dat je hem niet laat huilen maar eerst gaat sussen, aaien, etc. Als dat niet lukt oppakken, is ie rustig opnieuw proberen. 
Heb je dit gedaan en hoe lang? 1 dag meerdere dagen of week? 
Ervaring is dat je het echt een week de tijd moet geven. Lukt het niet na een half uur proberen dan in draagzak of wandelwagen zodat je baby toch zijn slaapt krijgt. 
Het is heel normaal dat baby’s niet vanzelf in slaap vallen. Ook de opvang heeft hier genoeg ervaring mee. Daarnaast werkt een andere omgeving vaak ook anders op je baby. Bij ons slapen de baby’s eerste periode in wandelwagen of de hangmaxicosi pas als dat goed gaat en ze gewend zijn aan het ritme en de opvang oefenen ze in bed. Bij ons bleven ze er dan ook eerst naast zitten.
no worries komt goed. Daarnaast zou ik even Googlen op ‘blog huismuts baby in eigen bedje’. Daar zie je ook dat baby’s pas later er aan toen zijn om wakker in bed gelegd te worden.
succes en probeer niet te stressen maar er van te genieten dat je kindje graag bij jou wil zijn en slapen. Hoe meer stress hoe meer je kindje voelt dat er iets niet goed is. Het komt echt wel, hoe moeilijk het nu ook lijkt.

Die blog is idd een hele goeie. Heb zelf ook veel van de tips die ze geeft gebruikt. 

Misschien is je kindje nog te jong ervoor. Mijn dochter was er ook pas veel later aan toe en wilde vooral huid-op-huid contact

Bij mij hetzelfde verhaal wat bij mij hielp is eerst 1 slaapje bij ons op bed hij in babynestje ik ernaast. Baby niet aankijken, gewoon lekker rustig ernaast liggen en bij gejammer hand op buikje of speentje weer terug erin. Na een week viel ie zodra ie in het babynestje gelegd werd al in slaap.
Zo heb ik het uitgebreid. Nog steeds is de regel 1 slaapje in babynestje en de rest wisselt beetje. Soms in de box, soms in de draagzak soms beide. Denk omdat ik het meer losgelaten heb het opeens ook een stuk beter ging. Aan het begin hebben ze vooral nog veel huidhonger neem vanzelf af 

Ik wil alleen maar opmerken dat jonge babys tot 3 maanden vaak huidhonger hebben, inhoudende dat ze je willen voelen en ruiken, en dat ze dus moeilijk in een bed slapen. Ik gebruikte daardoor vaak een draagdoek. Gebruik vooral de tips, maar raak ook niet te gefrustreerd als het niet lukt. Mogelijk heeft je zoon gewoon erg de behoefte om bij je te blijven. Een draagdoek kan dan helpen met je handen vrijmaken..

Hier hetzelfde. Snachts in bed gaat orima, overdag is krijsen. Maar ook de draagdoek vindt hij dan niet fijn, tenzij ik wandel dan. 
Kinderfysio is van strikte regelmaat en blijven volhouden, nou 7 weken verder slaat het nog niet aan. Soms lukt ineens een slaapje van 45 min en heel soms langer dan een uur, maar vaker loop ik 1,5 uur lang op en neer om te troosten. Dus houd er niet te halstarrig aan vast, en ga ook nog lekker dragen en wandelen. Al die succesverhalen uit de boeken, ik geloof ze niet meer!
Hoop dat het inderdaad een leeftijdsdingetje is en dat hij  wel iets heeft aan dit juiste ritme.
Veel succes en mocht je het gouden ei hebben gevonden... laat het weten!

Mijn zoontje heeft ook tot een maand of drie zeker, moeite gehad met overdag alleen slapen. In de nacht ging dit wel, ik bakerde hem wel in ‘s nachts. Toen k dit overdag ook ben gaan doen ging het ietsje beter maar bij mij vond hij toxh echt het fijnst en ging het het beste. 

Terug
Bovenaan