Baby leren in bedje slapen. Slaapjes van 30 naar 60 min krijgen.

Mijn dochter is nu 4 maanden oud.
Ongeveer 4 maanden lang heb ik haar heerlijk 24/7 bij mij gedragen. Nu wil ik dit graag afbouwen want haar mooie 7 kilo wordt een beetje veel voor mijn rug haha.
Nu ben ik maandag gestart en alles loopt voor mij aardig soepel. Nu ben ik op het punt dat ik haar beetje wakker kan weg leggen en verder in slaap ssshhhh. Nu wordt ze standaard na 30 minuten wakker. In de draagdoek was dit ook maar dan was ze makkelijk verder in slaap. 4-5 keer een 30 min slaapje is niet genoeg natuurlijk. Nu heb ik ook paar keer met haar in mijn armen het slaapritueel gedaan en haar bij mij laten slapen en zo sliep ze 60 min want de draagdoek wil ze nu niet meer ?. Ze was er zelf ook gewoon lekker aan toe om in haar bedje te slapen. Nu wil ik alleen voor zorgen dat haar 30 min slaapjes 60 min slaapjes worden. Heeft iemand tips? Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Nu kan ze natuurlijk ook in haar slaapregressie zitten. Maar ik twijfel tussen het volgende. Gewoon elke slaapje wegleggen en kijken wat er gebeurd of ook slaapjes in mijn armen op haar kamer.

Een baby heeft als ik het me goed herinner een slaapcyclus van 30 tot 45 min. In een perfecte situatie pakken ze er 2 achter elkaar, en worden ze tussendoor inderdaad even wakker/in hele lichte slaap. 
Ik denk dat het gewoon gewenning is van het zelf weer in slaap leren vallen in een bedje, dat voelt natuurlijk anders dan in een draagdoek. 
Probeer als ze wakker wordt na 1 cyclus of je haar weer een beetje in slaap kunt sussen/wiegen en dan weer terug leggen, en dit dan afbouwen totdat ze gewend is om dit zelf te doen. 
Ik denk wel dat je op een gegeven moment verschil gaat krijgen tussen slaapjes (2 cycli) en dutjes (1 cyclus) maar dat is een kwestie van aanvoelen.

Jaa dat sussen wat je aangeeft probeer ik! Ze wordt dan toch gewoon wakker want haar slaapdrang is weg natuurlijk. Ik moet het maar gewoon blijven proberen. Ik verwacht ook niet dat het met 2 weken is aangeleerd maar ik wil meer voorkomen dat ze echt te weinig slaap krijgt

Rond die leeftijd hebben ze inderdaad een cyclus van 30-45min, dat verklaart wss waarom ze wakker wordt. Hier ook mee geworsteld, na een dikke week volhouden en steeds precies zelfde ritueel aan te houden zat het ritme er beter in.

Terug
Bovenaan