Baby leren slapen in eigen bedje

Onze dochter is 8,5 maandjes oud en heeft tot nu toe bij ons in bed geslapen wat wij natuurlijk heerlijk vinden. Nu vinden we het tijd dat ze toch in haar eigen bedje leert slapen aangezien ze nu kruipt en telkens richting het randje kruipt.. We hebben haar bedje inmiddels verplaatst naar onze slaapkamer, maar nu weet ik dat het niet makkelijk zal zijn om haar in èèn keer in haar bed te leggen, vooral omdat ik bij elk dutje bij haar ging liggen totdat ze in slaap viel. Ze is het dus niet gewend alleen in slaap te vallen. Heeft er iemand tips of ervaring met zo een situatie? Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Alle suggesties zijn welkom.
 
Oei.... je kindje is helemaal gewend dat jij bij haar ligt. Nu zul je echt moeten doorzetten. Gewoon niet meer doen en gelijk overgaan op de nieuwe manier. Ook niet meer terug grijpen, als ze echt veel gaat huilen. Ze zal vanzelf de overstap gaan maken.
Je hebt echt een verkeerde manier aangeleerd en je zal nu echt zelf moeten doorzetten om er vanaf te komen. Hopelijk pakt ze het snel op, als het veel moeite kost zal het je echt een poosje problemen bezorgen. Maar zet wel door anders ligt ze nog heel lang bij jullie in bed.

Sterkte!
 
Bij ons sliep onze inmiddels 9,5 maand oude zoontje ook tot 6 maanden in ons bed. Ik gaf (en geef) nog borstvoeding en merkte dat ik te makkelijk binnen handbereik was waardoor hij snel wakker werd voor een borst en mama-tijd. We hebben toen de overgang gemaakt naar zijn eigen bedje en het ging na een paar nachten wennen best goed. Echter, op vakantie sliep hij weer bij ons in bed, nu 1 maand geleden en hij heeft nog steeds moeite om weer te wennen aan zijn eigen bed. Dat hij 9,5 maand is maakt het niet makkelijker met meer bewustzijn en verlatingsangst..
Ik probeer nu overdag een strakker ritme aan te houden en hem in zijn eigen bedje alleen in slaap te laten vallen. Gaat gepaard met veel huilen, maar kom steeds bij hem terug om hem gerust te stellen..langzaam lijkt hij wel er wel aan te wennen..dus ik zou zeggen probeer eerst overdag haar zelf in slaap te laten komen..succes!
 
Wij hebben inderdaad ook het bedje bij ons op de kamer gehad. We hebben eerst gewoon op het bed ernaast liggen. Daarna samen even zitten op een lekkere hangstoel en dan wakker in bedje en mama op de stoel, uit het zicht. Langzaam steeds verder de kamer uit. We lopen nu op de overloop en madame slaapt in haar eigen kamertje. Succes.
 
Terug
Bovenaan