Baby leren zelf slapen

<p>Hoi allemaal.</p><p>Wij willen onze zoon van 4 maanden leren om zelf in slaap te leren vallen. Dit omdat die opvang gewoon makkelijk de hele dag niet slaapt en savonds oververmoeid is en dan niet meer in slaap komt. Soms zijn we savonds 3 uur bezig voor hij eindelijk slaapt. </p><p>Speen wilt die niet, eten kan je hem oneindig geven voor die slaapt en laten huilen werkt ook niet want dan word die helemaal hysterisch.</p><p>Wij zijn echt ten einde raad en weten echt niet meer wat we moeten doen. </p><p>Op de opvang zeggen ze dat die een ritme moet krijgen, maar dat is makkelijk zeggen. Ze zijn allemaal heel lief maar ik laat hem ook niet meer gerust achter.. </p><p>Ik vind het echt super moeilijk en hoop echt dat iemand hier de gouden tip heeft.</p><p> </p>

Ik denk toch dat ritme en regelmaat wel de gouden tip is. En bereid je voor op veel gehuil. Het is namelijk doorpakken en doorzetten. Terug naar de basis. In bedje leggen. Troosten wanneer hij begint te huilen. Wanneer hij hysterisch gaat huilen oppakken en troosten, daarna weer wegleggen. Zo herhalen. Laat hem weten dat je erbij bent en dat je terug komt. Hij moet dit leren. Ik heb hetzelfde hier gehad omdat hij alleen in de draagzak sliep. Het is even doorzetten omdat hij het moet "leren". Vraag hulp, desnoods aan het kinderdagverblijf. Maak samen een plan om dit aan te pakken! You can do it!

Ja rust reinheid en regelmaat werkt hier ook erg goed. Ik heb onze dochter in het begin met zelf leren slapen eerst 5 min laten huilen, dan 10 en dan 15. Het duurt even maar uiteindelijk had ze het door 

We doen ons best..  
Het is al zo, dat als we hem uit bed halen om te troosten die inderdaad rustig word maar zodra we hem terug leggen is die DIRECT weer hysterisch. Is het dan ook laten huilen 5/10 min etc? Dan slaapt die toch helemaal niet denk ik dan. 

Ja is erg lastig wat te doen bij hysterisch huilen. Het gaat niet in een keer lukken. Wacht elk slaapje wat langer, maar blijf hem in zijn eigen bed leggen. Zorg wel dat je er niet compleet gestresst door wordt (dat voelen babys) en doe het samen met je partner. Maak ook samen een plan en voer dat plan uit. Als de baby enkele onduidelijkheid voelt werkt het al niet. Bij hysterisch huilen zou ik hem oppakken, bij je nemen en toch daarna weer terug leggen. Spreek met je partner af hoevaak en hoelang je dit doet totdat je hem meeneemt! Zo probeer je het elke keer wat langer. Het is lastig, maar probeer het van de zonnige kant te zien; het gaat ons lukken. De baby moet iets "afleren" en dat gaat niet zonder slag of stoot! Het komt goed! Heb vertrouwen!

Hebben jullie een slaapritueel? Dat hielp bij ons heel erg goed om te leren slapen. Door elke keer precies hetzelfde ritueel te doen, ging ze op een gegeven moment begrijpen dat het tijd was om te slapen. Wij doen bijvoorbeeld: slaapzak aan, in bed, verhaaltje lezen, liedje zingen, muziekje aan en weg. Eerst was het ook veel huilen, dus we hebben ook heel veel getroost. Maar zo mogelijk legden we haar steeds wakker terug in bed. Op een gegeven moment begon ze halverwege het ritueel al in slaap te vallen.

Tja ik ben zelf geen voorstander van hysterisch laten huilen ? ik bleef erbij tot ze sliep en aaide der over de bol en zo ging ik dat steeds meer afbouwen. Maarja ieder zijn 

Ja dat heb ik dus ook.. mn hart breekt!!
Wij gaan ook aan een ritueel beginnen, slaapzakje, boekje, zingen en dan weg. In het begin gewoon bij hem blijven en aaien en dat dan langzaam afbouwen.
Het hysterisch huilen stopt niet.. zodra we hem terug leggen begint hij direct weer hysterisch/ ontroostbaar te huilen.. 
Ik hoop echt dat het werkt... 

Terug
Bovenaan