<p>Dag dames,</p><p>Gisteren bij de VK werd duidelijk dat ons meisje (eerste kindje) dwars ligt. Ze ligt met haar hoofdje links en de billetjes rechts. Met 33 weken lag ze wel goed. Ik ben nu 35+5 weken zwanger dus het is wel een beetje een dingetje; als mijn vliezen breken met haar in deze houding moet ik gelijk plat gaan liggen en 112 bellen i.v.m de navelstreng die dan naar buiten kan komen. Daarnaast had ik toch wel heel erg gehoopt / hoop ik nog heel erg op een natuurlijke bevalling thuis.</p><p>We zijn nu al druk bezig met moxa, ik doe veel oefeningen en zit nagenoeg niet (alleen op zo'n fit ball). Als dit allemaal niet werkt vóór maandag dan heb ik voor dinsdag een afspraak staan voor een uitwendige versie. Omdat ik Rhesus negatief bloed heb en mijn kindje positief, moet ik dan ook gelijk weer een anti-D prik. Daarnaast bestaat de kans dat de baby teveel stress krijgt van de versie en dat ik voor een spoed-KS naar het ziekenhuis moet .</p><p>Ergens ga ik er van uit dat ze vanzelf weer draait; het is een erg beweeglijk meisje en ze heeft nog wel wat ruimte. Maar zeker weten doe ik dat (helaas) natuurlijk niet. </p><p>Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Een dwars liggend kindje (dus niet stuit) zo laat nog in de zwangerschap? En hebben jullie tips? En heeft er iemand een uitwendige versie gekregen bij dwarsligging?</p><p>Ik hoor het heel graag.</p><p>Gr., L.</p>