baby ligt voor op groei

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik was vanmorgen bij de verloskundige en ze vond het kindje wat groot. Volgende week krijg ik een echo om te kijken hoe het precies zit. De student die erbij was had het over "zo groot als 36 weken" en zijzelf zei 34 weken, maar ik ben pas 32 weken. Het is ook nog geen millimeter ingedaald.

Wie heeft ook zoiets gehad? Wat is dan het beleid?
Ik maak me geen giga-zorgen, hoor. Beter een voorsprong dan een achterstand lijkt me....
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Liefs, Jose

hallo josé .

Heb vorige week ook een echo gehad. Tegen mij vertelde ze ook dat ik 3 weken voorliep met de groei. Dus wij dachten van oei misschien een verkeerde berekening . Toen een echo gehad , baby zit op het gemiddelde maar de buikomvang is groter dan normaal .
Dat komt omdat ik teveel vruchtwater heb.

Veel succes met echo

groetjes bianca

hoi hoi!

wij liggen ook voor op schema, 15 dagen.. al en hele poos (alleen de eerste echo niet) volgende week nog een keer laten checken en als het nog zo is moet ik er wel rekening mee houden dat ik al verder ben (had geen regelmatige cyclus dus het kan heel goed) maar de datum veranderen doen ze niet zo snel, omdat ze uitgaan van de eerste echo. maar goed, er rekening mee houden is wel verstandig want het kan dus maar het kan dus maar zo zijn dat je twee weken eerder bevalt dan je denkt.

succes nog ff!

liefs antoinet (33 en 4 dagen, of 35 en 5 hahaha, je weet t niet he!)

Hoi,
bedankt voor jullie reacties.
Ik denk ook niet dat ze de datum aanpassen. Ik was zo regelmatig dat je de klok erop gelijk kon zetten. Ik heb in het begin drie echo's gehad en die klopten allemaal precies.

Het zou wel fijn zijn, want dan kan ik ook eerder met verlof, haha!! Ik ben dat werken zo zat! Had ik van tevoren nooit gedacht want ik ben heel gek op m'n werk. Maar het kost me echt veel moeite!

Waarschijnlijk passen ze niet de datum aan, maar zorgen ze dat je niet al te ver over de uitgerekende datum heen gaat? Of niet? Als ze vermoeden dat je op de uitgerekende datum al een 9-ponder hebt, zullen ze je niet nog twee weken laten doorlopen, lijkt me.....
Nouja, eerst die echo maar eens afwachten.
Liefs, José

Nee meestal passen ze de datum inderdaad niet aan, omdat ze dus rekening houden met de allereerste echo.
Maar ze laten je ook echt niet 2 weken overtijd lopen hoor!
Dat risico willen ze ook weer niet lopen haha.
Heb al veel gelezen op internet dat de meesten die dan ook twee weken voor leken te lopen werden ingeleid met 38 weken als ze dan nog steeds zover voor zouden lopen.. dus het zal mij benieuwen! Van mij mogen ze me dan wel inleiden, ik roep al een paar dagen dat 40 weken voor de moeder net iets te lang is haha!

Wat je verlof betreft, dat is inderdaad wel een nadeel als ze de datum niet aanpassen, want dan moet je dus nog twee weken langer door.. Maar als het echt niet meer gaat kan je toch altijd nog de ziektewet in. Want als het niet gaat dan gaat het niet, je lichaam protesteert niet zonder reden, dan heb je gewoon je rust nodig!

Liefs Antoinet

Hallo allemaal!!

Onze kleine ligt ook voor op de groei. Tijdens de laatste echo van 3 weken geleden een dag of 10.
Ik ben nu begonnen aan de 38ste week. Vrijdag gaan ze kijken of er eventueel kunnen inleiden.
Ik heb de gyn gevraagd hoe het zit met voor liggen op de groei.

Hij vertelde mij het volgende: Je moet het vergelijken met meerderjarig worden. Dat wordt je op een bepaalde leeftijd. Nou kan iemand van die leeftijd 2 meter groot zijn, maar ook een puber van 16 kan 2 meter groot zijn. Dat wil nog lang niet zeggen dat hij dan meerderjarig is. Het gaat om de verdere ontwikkleing van de baby, en daarme bedoel ik de organen ed. Die hebben een bepaalde tijde nodig om te ontwikkelen. Vandaar dat de uitgerekende datum niet wordt aangepast. (volgens mijn gyn) Klinkt voor mij logisch.

Ik weet al vanaf week 23 dat onze kleine voorloopt. Hier in het ziekenhuis gaan ze onder normale omstandigheden niet eerder inleiden dan met 38 weken. En dan ook pas als de barmoedermond rijp is. Tenzij er natuurlijk andere complicaties zijn.

Succes verder met jullie zwangerschap!!

Liefs Noelie

Hallo dames,

Ook onze baby ligt voor ... ik ben bij de verloskundige geweest toen ik 26.3 was.
Bij het uitwendig voelen aan de baarmoeder zou ze zeggen dat ik 29 a 30 weken ben!
Dus dat is een aardig verschil.
Ik ga vanaf nu dan ook naar de gyn de 27e voor het eerst.
Ik vind het wel heel spannend allemaal het gaat al zo snel.
En wat ik begreep laten ze je niet over tijd lopen of mag je met 38 weken al bevallen.
Ben morgen 27 weken  dat is dan nog maar 11 weken!!!!!
Hoop wel dat alles goed is met ons kleintje.
Maak me best wel zorgen zo nu en dan.
Hoewel ik wel super geniet van mijn zwangerschap hoor.

Groetjes Dankbaar

Terug
Bovenaan