Baby lijkt een tijd na voeding te stikken in opgegeven melk

Hallo mama's

Onze kleine meid geeft tijdens het verschonen voor haar fles haar vorige voeding op. Deze probeert ze weg te slikken maar dat lukt moelijk en al die tijd haalt ze geen adem. Ze loopt dan rood aan een kijkt heel erg paniekerig.

Herkennen jullie dit en wat kan ik eraan doen? En moet ik naar de huisarts?
 
Ik herken dit van toen mijn zoontje heel jong was. Hij heeft een nachtje ter observatie in het ziekenhuis gelegen en daar zeiden ze dat het wel vaker voorkomt bij jonge baby's. Wat bij ons goed hielp was om hem op te tillen en als een soort rugbybal op zijn zij vast te houden, want dan gaat het slijm het snelste uit het mondje. 
Het gaf mij veel rust toen ik eenmaal wist dat het niks ernstigs was en daardoor kon ik ook hem er rustig doorheen helpen als hij er last van had. Het is bij ons overgegaan toen hij zo'n 5 a 6 maanden oud was.
 
Herkenbaar, onze dochter van nu 3 maanden had dit ook. Vond het de eerste keer heel eng, maar heb ook gezien dat ze het steeds beter zelf kon oplossen gelukkig. Wij hebben wel gebeld met de huisarts en we hebben toen Nutrilon Pepti voorgeschreven gekregen (ik was al gestopt met borstvoeding) vanwege verborgen reflux. Het leek erop dat ze deze voeding beter kon verwerken, ze boert bijvoorbeeld veel beter, maar langzamerhand heb ik het idee dat ze er ook gewoon over heen aan het groeien is..
Als je het niet vertrouwd, zeker even contacten met de huisarts!
 
Ik geef geen flesvoeding maar borstvoeding maar heb geleerd dat als kindjes zich verslikken je even rustig in het gezichtje kan blazen. Hiervan herpakken ze zich en gaan ze weer adem halen. Dit werkte bij al mijn kinderen. Geen idee of het ook bij jou situatie werkt maar je zou het eens kunnen proberen. 
 
Ik herken het van mijn zoontje die moesten we ook echt helpen met het slijm weg halen. Na lang zoeken kwamen we erachter dat hij verborgen reflux heeft en zijn we overgestapt op nutrilon A.R. deze hielp erg goed en een tip de baby na de voeding een half uurtje overeind houden en niet plat leggen.
 
Hi mama van Liva, hoe is het nu met het verslikken? Onze dochter van 8 weken heeft dit ook erg en lijkt dan ook geen adem te halen. Het ziet er enorm beangstigend uit! We zijn vanmiddag bij de huisarts geweest en die denkt dat het door de bv kan komen (heb overproductie en behoorlijke toeschietreflex). Ik denk zelf aan verborgen reflux. 


Ben benieuwd hoe het met jouw dochtertje gaat nu? 


 
 
Terug
Bovenaan